شنبه 21/سپتامبر/2024

کنست پیش نویس قانون سازمان تروریستی بودن آنروا را تصویب کرد

دوشنبه 22-جولای-2024

کنست صهیونیستی امروز دوشنبه پیش نویس قانونی را تصویب کرد که به موجب آن آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» به عنوان سازمان تروریستی شناخته می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، کنست صهیونیستی با رای مثبت 50 نماینده پارلمان و رای مخالف 10 نماینده پیش نویس قانون ارائه شده از سوی «یولیا میلینوفسکی» از اعضای حزب «اسرائیل خانه ما» در کنست را در شور نخست به تصویب رساند که به موجب آن مصونیت و امتیازات اعطا شده به آنروا لغو می شود و این سازمان، سازمان تروریستی قلمداد می شود.

پس از تصویب پیش نویس این قانون در شور نخست، کنست باید آنرا در شورهای دوم و سوم هم (در یک جلسه) به تصویب برساند تا قابلیت اجرایی پیدا کند. بر اساس این قانون، هر گونه ارتباط میان رژیم صهیونیستی و آژانس آنروا؛ چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم قطع می شود و خود این سازمان و کارمندانش بر اساس قانون موسوم به مبارزه با تروریسم، سازمان تروریستی شناخته می شوند.

میلینوفسکی عضو کنست صهیونیستی که پیش نویس این قانون را ارائه داده است، در واکنش به تصویب این قانون در شور نخست تاکید کرد که «هیچ روزی نیست که سخنگوی ارتش اسرائیل نتائج جدیدی از میدان جنگ را منتشر نکند که آنروا را به تروریسم ربط می دهد.»

وی مدعی شد که آنروا در حمله 7 اکتبر دست داشته است و تمامی شروط ذکر شده در ماده 2 قانون مبارزه با تروریسم را دارد و وقت آن فرا رسیده است که مصونیت از روی آنروا برداشته شود و اگر دولت اسرائیل طی بیش از 9 ماه این کار را انجام نداده است، پیش نویس این قانون آنرا تبدیل به یک واقعیت موجود خواهد کرد.»

بر اساس پیش نویس این قانون که در کنست تصویب شد، مقررات مذکور در نامه مصونیت و امتیازات اعطا شده به سازمان ملل در سال 1947 درباره آنروا و کارکنان و هر شخصی که نماینده آن باشد، صدق نمی کند.

در همین راستا، شهرک نشینان صهیونیست امروز دوشنبه تحت حمایت نظامیان ارتش صهیونیستی، به مقر آنروا در قدس اشغالی حمله کرده و ساختمان های آنرا به آتش کشیدند.

«فیلیپ لازارینی» رئیس آنروا طی توئیتی در شبکه ایکس اعلام کرد که نظامیان صهیونیست یک کاروان سازمان ملل متحد را که دیروز یکشنبه به سمت شهر غزه در حرکت بود، به شدت به آتش کشیدند و این در حالی است که این کاروان پرچم سازمان ملل را به همراه داشت و هماهنگی های لازم با مراجع صهیونیستی به عمل آمده بود. لازارینی تصریح کرد در این حمله یک خودروی آنروا که در مقابل ایست بازرسی واقع در وسط نوار غزه منتظر بود، هدف اصابت 5 گلوله قرار گرفت.

لینک کوتاه:

کپی شد