جمعه 20/سپتامبر/2024

انتقادات گسترده فلسطینی از سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

پنج‌شنبه 25-جولای-2024

انتقادات فلسطینی از سخنرانی روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا ادامه داشته و آن را مملو از دورغ و نشان دهنده قصد وی برای عدم دستیابی به توافق آتش بس در غزه توصیف کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: به جای اینکه به نتانیاهو برای بهبود تصویر خود در برابر جهان فرصت داده شود باید وی به عنوان جنایتکار جنگی بازداشت شده و به دادگاه بین المللی لاهه تحویل داده شود. نتانیاهو در سخنان خود علاوه بر بازی با احساسات تلاش کرد واقعیت‌ها را وارونه جلوه داده و روایت‌های دروغین در خصوص 7 اکتبر را ترویج دهد.
در ادامه این بیانیه‌ آمده است: سخنرانی نتانیاهو انعکاسی از عمق بحران نظامی، امنیتی و بین المللی بود چرا که تلاش بر آنها سرپوش گذاشته و برای شکست‌های ارتش در غزه توجیهات واهی ارائه نماید، سخنان وی در خصوص تلاش‌های مکرر برای بازگرداندن گروگان‌ها دروغ محض و اقدامی برای گمراه نمودن افکار عمومی اسرائیل، آمریکا و جهان است و این در حالی است که نتانیاهو تمام تلاش‌های جاری برای پایان جنگ و دستیابی به توافق را ناکام گذاشته است. تصورات نتانیاهو به عنوان جنایتکاری جنگی در خصوص آینده نوار غزه توهماتی بیش نبوده که تلاش می‌کند برای آنها بازاریابی نماید اما ملت فلسطین تنها تعیین کنندگان سرنوشت خود و کسانی هستند که قرار بر آنها حکومت کنند و در عین حال بر پایبندی به گزینه مقاومت توافق دارند.
از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانی نتانیاهو سرشار از دروغ و افترا در خصوص تحولات نبرد طوفان الاقصی و ایجاد تردید در مورد کشتار بی‌گناهان و قطع سرهای آنان بود که دروغ بودن آنها توسط رسانه‌های عبری زبان و دیگر رسانه‌ها به اثبات رسیده است.
در ادامه این بیانیه‌ آمده است: نتانیاهو در سخنرانی خود ثابت کرد که وجود شکننده‌اش را از ادامه جنگ اخذ می‌کند و دولت خود را در اختیار سیاست‌ها و خواسته‌های غربی قرار می‌دهد. نتانیاهو ثابت کرد که این رژیم تنها با خونریزی و تحریک ملت‌ها علیه یکدیگر به حیات خود ادامه می‌دهد اما باید دانست که ادامه وجود چنین رژیم خطری برای تمام بشریت محسوب می‌شود.
در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: دورغ‌های نتانیاهو در مورد اینکه ارتش اشغالگر در حمله به رفح حتی یک غیرنظامیان را نکشته و از گرسنگی و کشتار علیه مرم غزه استفاده نکرده حاکی از به سخره گرفتن تمام جهان و دروغگویی بدون شرمساری است. وی در سخنرانی خود به طور آشکار هیچ اشاره‌ای به پایان تجاوزات به غزه و پایان یافتن جنگ نکرد و تنها برای دریافت کمک از آمریکا برای توسعه جنگ در تمام منطقه تلاش کرد که حاکی از تشنگی وی به خون است که ادامه حیات رژیم اشغالگر و دولت نتانیاهو به آن وابسته است.
ابوشاهین عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هدف از سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره آمریکا را تنها برای جلب توجهات واشنگتن پس از فقدان تاییدات بین المللی دانست. وی با انتشار پیامی در نرم افزار پیام رسان تلگرام اعلام کرد: نتانیاهو برای ایجاد انفجار در منطقه و وارد کردن آمریکا به جنگ تلاش می‌کند، روشن است که نتانیاهو خواستار توقف جنگ و کشتار علیه مردم فلسطین در غزه نیست و درخواست وی برای سرعت بخشیدن به کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل حاکی از شکست آنهاست.
ابو شاهین تاکید کرد: سخنرانی نتانیاهو در خصوص آینده نوار غزه بر تلاش وی برای ادامه اشغالگری تاکید دارد، روز پس از جنگ در غزه امری فلسطینی بوده و طرح‌های نتانیاهو در برابر مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین با شکست مواجه خواهد شد.
همچنین عزت الرشق از رهبران جنبش حماس در شبکه پیام رسان تلگرام نوشت: سخنرانی جنایتکاری مانند نتانیاهو جشن دروغگویی و تحقیر فهم جهان بود.
جهاد طه سخنگوی حماس نیز در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد: این سخنرانی نمایشی برای توجیه جنایات علیه غیرنظامیان بود، نتانیاهو پس از 9 ماه ایستادگی مقاومت یک سخنرانی شکست خورده در کنگره انجام داد چرا که همزمان با آن شاهد تظاهرات افرادی بودیم که خواستار توقف تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر بودند.
سامی ابو زهری دیگر رهبر جنبش حماس در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: همراهی و ائتلاف با نتانیاهو خیانت به خون شهداست، نتانیاهو در سخنرانی خود نشان داد که در پی دستیابی به توافق آتش بس نیست، سخنرانی وی سرشار از دورغ بوده و در سرپوش گذاشتن بر شکست در برابر مقاومت و جنایات جنگی ارتش اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه ناکام ماند.
نبیل ابوردینه سخنگوی ریاست جمهوری فلسطین در این خصوص تاکید کرد تنها راه برای تحقق امنیت و ثبات در خاورمیانه تاسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی است. وی در گفتگو با خبرگزاری رویترز افزود: سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان نماینده قانونی ملت فلسطین تنها مرجع تصمیم‌گیری برای حاکمان بر این ملت است. نتانیاهو در این سخنرانی اعلام کرد آن دسته از فلسطینیان که برای ویرانی اسرائیل اقدام نکرده‌اند باید برای مدیریت غیرنظامی غزه انتخاب شوند.
مصطفی البرغوثی دبیرکل حزب ابتکار ملی فلسطین نیز سخنرانی نتانیاهو در برابر کنگره را «نشست ننگ آمیز» توصیف کرده و سخنان وی را مملو از دروغ اعلام کرد و تمدنی که نتانیاهو مدعی آن است را انحطاط کامل دانست. البرغوثی در بیانیه‌ای تاکید کرد: نشست ننگ آمیز کنگره آمریکا برای جنایتکاری جنگی به نام نتانیاهو برگزار شد که علیه ملت فلسطین دست به کشتار، پاکسازی نژادی، مجازات دسته جمعی و اعمال سیاست گرسنگی زده است.
وی افزود: تمدنی که نتانیاهو ادعای آن را دارد در واقع تمدن نبوده بلکه انحطاطی است که در آن 48 هزار فلسطینی در غزه کشته شده‌اند که 17 هزار نفر آنها کودک هستند و دست و پای 1200 کودک فلسطینی قطع شده و دو میلیون نفر را از خانه‌های خود آواره کرده است. سخنرانی نتانیاهو مملو از دروغ بود.
نتانیاهو در سخنرانی خود در برابر کنگره آمریکا اعلام کرد: برای پیروز شدن نیروهای تمدن، آمریکا و اسرائیل باید در کنار هم بایستند. نتانیاهو از آمریکا خواست سلاح‌های بیشتری به رژیم صهیونیستی تحویل دهد تا جنگ وحشیانه علیه نوار غزه که از 7 اکتبر آغاز شده است را ادامه دهد. نتانیاهو گفت: می‌خواهم از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای نیم قرن حمایت از اسرائیل تشکر کنم، وی در مورد خودش گفت که یک رئیس جمهور صهیونیست است و به آن افتخار می‌کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد