سه شنبه 24/سپتامبر/2024

10 درصد از ساکنان غزه در جریان جنگ شهید یا مجروح و یا ناپدید شده اند

پنج‌شنبه 25-جولای-2024

دیده بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که نزدیک به 10 درصد از ساکنان غزه طی 293 روز گذشته از جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی شهید یا مجروح و یا ناپدید شده اند.

دیده بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گفت، خاطر نشان کرد که نزدیک به 50 هزار فلسطینی در جریان جنگ فعلی شهید شده اند و یا بدن های آنها در زیر آوار ساختمان ها یا در جاده ها و یا در مناطق مرزی مانده است و یا به صورت کامل از بین رفته است و امکان کشف پیکرهای آنها وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در این جنگ نزدیک به 100 هزار فلسطینی دیگر هم مجروح شده اند که اکثر آنها را غیر نظامیان؛ اعم از زنان یا کودکان تشکیل می دهند و از سرنوشت نزدیک به 3 هزار نفر دیگر پس از بازداشت از باریکه غزه خبری در دست نیست.

بر اساس برآوردهای دیده بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای، از آغاز جنگ فعلی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه دست کم 51 هزار نفر در نتیجه محاصره، محرومیت از خدمات بهداشتی، نابودی بخش بهداشت، کمبود شدید داروهای اساسی، ممانعت از سفر درمانی به خارج، گسترش بیماری های مسری و همه گیر و نیز شیوع قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده اند.

این سازمان اعلام کرد که قبل از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، میانگین مرگ و میر طبیعی در نوار غزه 3.5 در هر هزار نفر بود که در جریان جنگ فعلی این آمار به 22 نفر در هر هزار نفر افزایش یافته است.

این سازمان حقوق بشر ز جامعه بین المللی خواست که ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه را تضمین کنند و رژیم صهیونیستی را برای بازسازی خطوط اصلی انتقال آب به نوار غزه؛ به ویژه در شمال این منطقه تحت فشار قرار دهند و سلامتی تیم های فنی را در جریان مرمت خطوط آب و نگهداری از خطوط آب و فاضلاب تضمین کنند. دیده بان حقوق بشر اروپایی ـ مدیترانه ای در پایان بر لزوم توقف فوری جنگ در غزه و اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع کمک های پزشکی، غذایی و آب سالم و غیره تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد