پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

شهادت 18 شهروند بازداشت شده فلسطینی از 7 اکتبر 2023 تاکنون

پنج‌شنبه 25-جولای-2024

هیأت امور اسرا و آزادگان، باشگاه اسیر فلسطین و موسسه حمایت از حقوق اسرا و حقوق بشر ضمیر اعلام کردند که از 7 اکتبر 2023 تاکنون دست کم 18 شهروند فلسطینی بازداشت شده شهید شده اند و دشمن صهیونیستی هویت آنها را اعلام کرده است و البته علاوه بر این افراد، دهها نفر دیگر از بازداشت شدگان غزه هم در زندان ها و بازداشتگاه های صهیونیستی شهید شده اند، اما رژیم صهیونیستی هویت و دلیل شهادت آنها را اعلام نکرده است. علاوه بر این، دهها نفر از بازداشت شدگان هم به صورت میدانی اعدام می شوند و رژیم صهیونیستی چند ماه قبل به اعدام یکی از این بازداشت شدگان اعتراف کرده بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، موسسات رسیدگی به امور اسرا با صدور بیانیه ای مشترک خاطر نشان کردند که 16 بازداشت شده فلسطینی از آغاز جنگ فعلی غزه به شهادت رسیده اند و پیکرهای آنها توسط رژیم صهیونیستی توقیف شده است. البته آمار کلی بازداشت شدگان شهید که رژیم صهیونیستی پیکرهای آنها را توقیف کرده، 27 نفر است.

در ادامه این بیانیه آمده است که این آمارها شامل افراد بازداشت شده از غزه نمی شود و رژیم صهیونیستی خود اذعان کرده است که 4 هزار شهروند فلسطینی را از غزه بازداشت کرده است که صدها نفر از آنها آزاد شده اند. البته اشاره به این نکته نیز لازم است که مراجع صهیونیستی صدها نفر از کارگران غزه و شهروندانی را که برای درمان به کرانه باختری سفر کرده بودند، بازداشت کرده است.

این موسسات خاطر نشان کرده اند که 9700 فلسطینی تا آغاز ماه ژوئیه 2024 در زندان های صهیونیستی بازداشت شده بودند که از این تعداد 3380 نفر در بازداشت اداری به سر می برند و اداره زندان های رژیم صهیونیستی 1400 نفر از این بازداشت شدگان را هم که اهل غزه هستند، «مبارزان غیرقانونی» می نامد.

مراجع صهیونیستی همچنین از 7 اکتبر گذشته تا آغاز ماه ژوئیه جاری بیش از 9800 نفر از کرانه باختری؛ از جمله قدس بازداشت کرده است که در میان آنها دست کم 680 کودک و 350 زن هم دیده می شوند.

موسسات اسرا تاکید کرده اند که در جریان این موج بی وقفه بازداشت ها، جنایت ها و تجاوزات روزافزونی صورت می گیرد که ضرب و شتم شدید، تهدید بازداشت شدگان و خانواده های آنها، تخریب گسترده منازل شهروندان و مصادره خودروها، اموال و زیورآلات از جمله آنهاست و در کنار این اقدامات، زیرساخت های اردوگاه های طولکرم و جنین نیز به شکل گسترده ای تخریب شده است و برخی افراد خانواده های بازداشت شدگان و یا خود آنها به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می گیرند.

لینک کوتاه:

کپی شد