شنبه 21/سپتامبر/2024

نتانیاهو همچنان در حال سنگ‌اندازی بر سر راه توافق است

شنبه 27-جولای-2024

تحلیلگر نظامی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که محافل امنیتی این رژیم نتانیاهو را به خاطر تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات و توافق به شدت مورد انتقاد قرار دادند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیر دفوری اظهار داشت که یک مسئول آگاه به مذاکرات گفته ما در حال از دست دادن فرصت ایجاد شده برای دستیابی به توافق مبادله اسرا هستیم.
این مسئول اسرائیلی گفت: این یک فرصت زودگذر است، مقامات ارشد اسرائیلی چگونه فکر می‌کنند؟! و این موضوع چگونه بر احتمال وقوع جنگ با حزب الله تاثیرگذار خواهد بود؟
وی گفت برخی مسئولان اسرائیلی دیگر گفته‌اند اقدامات نتانیاهو موجب خواهد شد دستیابی به توافق چند هفته به تعویق بیفتد و شاید بدتر از این، توافق به شکست کشیده شود.
در همین حال، “الون بن دیوید” خبرنگار نظامی شبکه 13 نیز احتمال داد به سبب تلاش‌های نتانیاهو برای شکست مذاکرات، توافقی حاصل نشود.
یک منبع امنیتی در گفتگو با شبکه عبری زبان “کان” بیان کرد که ادامه فشار نظامی بر حماس برای وادار کردن آن به کوتاه آمدن از خواسته‌هایی بیشتر در جریان مذاکرات، قمار و بازیچه قرار دادن جان اسرایی است که هنوز در قید حیات هستند.
شبکه 13 تلویزیون رژی صهیونیستی به نقل از یک منبع حاضر در مذاکرات گفت جان ده‌ها اسیر اسرائیلی به سبب اقدامات این رژیم در خطر است.
گفتنی است که شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر اساس آن 62 درصد اسرائیلی‌ها گفته‌اند بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه از ادامه جنگ و حتی پیروزی مهم‌تر است.
51 درصد نیز گفتند به دلیل ملاحظات سیاسی نتانیاهو، توافق مبادله اسرا حاصل نخواهد شد.

لینک کوتاه:

کپی شد