شنبه 21/سپتامبر/2024

تاکید گروه های فلسطینی بر مشارکت گسترده در برنامه های روز 3 آگوست

دوشنبه 29-جولای-2024

گروه های ملی و اسلامی فلسطین بر لزوم مشارکت گسترده در برنامه های روز شنبه آینده برابر با 3 آگوست برای حمایت از غزه و اسرای فلسطینی همزمان با روز ملی و جهانی حمایت از زندانیان و اسرا تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه های ملی فلسطین پس از نشست امروز دوشنبه خود بر اهمیت مشارکت در برنامه های این روز؛ هم از داخل فلسطین و هم از اردوگاه های آوارگان در داخل و خارج و پایتخت های دیگر کشورهای جهان تاکید کردند تا بدین ترتیب، زمینه افشای جنایت های رژیم صهیونیستی و حمایت از اسرای فلسطینی فراهم گردد.

این گروه ها همچنین از موسسات حقوقی و بین المللی خواستند رژیم صهیونیستی را تحریم و به خاطر جنایت های جنگی و غیرانسانی محاکمه کنند؛ به ویژه که دولت آمریکا از ادامه جنگ نسل کشی آغاز شده از 10 ماه قبل حمایت می کند و جامعه بین المللی و نهادهای آن قدرت اعمال فشار بر روی این رژیم به منظور توقف جنگ تجاوزکارانه و جنایتکارانه آن علیه ملت فلسطین و نجات ملت و اسرای فلسطینی و نیز وارد کردن کمک های بشردوستانه به منطقه محاصره شده غزه را ندارند.

گروه های ملی فلسطین اعلام کردند که پیگیری ساز و کارهای تحقق وحدت ملی فلسطین در قالب سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین و نیز ساماندهی به اوضاع داخلی برای مقابله با خطرات و چالش های پیش روی فلسطینیان ضروری و حائز اهمیت است.

این گروه ها بر لزوم تحریم و محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت های بی وقفه اش علیه ملت فلسطین؛ به ویژه نسل کشی ساکنان غزه و تخریب گری و کشتار زنان و کودکان و نیز محاصره، تخریب و بمباران اردوگاه های کرانه باختری و قدس و آزاد گذاشتن شهرک نشینان صهیونیست برای حمله به فلسطینیان تاکید کردند.

گروه های فلسطینی در پایان بیانیه خود شکنجه و ضرب و شتم اسرای فلسطینی، بی توجهی به مسائل درمانی و شهادت آنها در نتیجه این بی توجهی را که شهادت شیخ مصطفی ابو عره یکی از مصادیق متعدد آن بود، محکوم کردند. با شهادت این اسیر فلسطینی، شمار شهدای اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی از آغاز اشغال فلسطین به 257 نفر رسید که 19 نفر از آنها از آغاز جنگ فعلی رژیم صهیونیستی علیه غزه در تاریخ 7 اکتبر گذشته به شهادت رسیده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد