پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

سازمان همکاری اسلامی خواستار تحقیقات در خصوص نقض حقوق اسرای فلسطینی شد

جمعه 2-آگوست-2024

سازمان همکاری اسلامی خواستار تحقیقات بین المللی فوری در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و تجاوز به حقوق آنان در پی افزایش توحش اشغالگران علیه اسرای غزه به ویژه پس از 7 اکتبر شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان بین المللی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نگرانی خود در خصوص ادامه و افزایش جنایات وحشیانه اشغالگران اسرائیلی و تجاوزات بی‌سابقه آنها علیه حقوق هزاران اسیر فلسطینی را اعلام می‌کنیم که توسط موسسات حقوقی متخصص در این عرصه مستند سازی شده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: این تجاوزات شامل جنایاتی چون اعدام، شکنجه، گرسنگی، تجاوز جنسی، سلول‌های انفرادی و ربایش افراد به ویژه علیه اسرای غزه می‌شود. این وضعیت سبب شده از 7 اکتبر 2023 تاکنون 18 اسیر فلسطینی به شهادت برسند و این جدای از ده‌ها اسیر دیگری است که هویت آنان هنوز مشخص نشده است.
سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: نتیجه ادامه بازداشت‌های خشونت آمیز نیروهای اشغالگر اسرائیلی بازداشت بیش از 9700 فلسطینی شده است که 80 نفر از آنها زن، 52 خبرنگار و بیش از 250 کودک بوده است، علاوه بر آنکه بیش از 3380 نفر نیز بدون هر گونه اتهام در بازداشت موقت به سر می‌برند و حدود 600 اسیر نیز در حال گذراندن احکام حبس ابد خود هستند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما خواستار انجام تحقیقات فوری در خصوص شرایط غیر انسانی و تجاوزات مداوم اسرائیلی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌ها هستیم که در سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. این اقدامات نقض آشکار قوانین حقوق بشر بین المللی، منشور حقوق بشر، حداقل استانداردهای تعامل با زندانیان و دیگر اسناد بین المللی مرتبط است.
این سازمان بین المللی افزود: ما جامه جهانی و نهادهای حقوقی مرتبط را به مسئولیت پذیری و اقدام برای پایبندی مقامات اشغالگر اسرائیلی به تعامل با اسرای فلسطینی بر اساس اسناد بین المللی مرتبط دعوت می‌کنیم.
سازمان همکاری اسلامی در پایان تاکید کرد: همکاری و حمایت خود از حقوق اسرای فلسطینی و پشتیبانی از ایستادگی آنان و پایبندی به اقدام برای رساندن پیام و رنج‌های آنان به جامعه جهانی برای تحقق آزادی و عدالت برای آنان را اعلام می‌داریم. 

 

لینک کوتاه:

کپی شد