جمعه 20/سپتامبر/2024

آکسیوس: دولت بایدن واکنش ایران به ترور هنیه را قطعی می‌داند

جمعه 2-آگوست-2024

3 مسئول آمریکایی اعلام کردند دولت بایدن به این اقناع رسیده است که ایران در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران به رژیم صهیونیستی حمله کرده و این رژیم نیز برای این حمله آماده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین پایگاه اینترنتی آکسیوس آمریکا به نقل از برخی مسئولین آمریکایی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود واکنش انتقامی ایران همان نحوه اقدامی باشد که در 14 آوریل گذشته انجام شد اما احتمالاً این بار گستره آن وسیع‌تر بوده و حزب الله لبنان نیز به آن ملحق می‌شود.
یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: به نظر می‌رسد ایران حمله موشکی گسترده‌ای به اسرائیل انجام دهد.
این اظهارات پس از آن انجام شده است که آیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران بر واکنش به ترور هنیه تاکید کرده و خونخواهی این شهید را بر ایران واجب اعلام کرد.
در لبنان نیز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد به ترور فواد شکر از فرماندهان ارشد نظامی خود و تجاوزات رژیم اشغالگر به جنوب بیروت واکنش نشان داده و تاکید کرد انتقام واقعی و بسیار حساب شده و به دور از اقدامات ظاهری و تبلیغاتی است.
آکسیوس افزود دولت بایدن نگران آن است که ایجاد ائتلاف بین المللی و منطقه‌ای برای دفاع از اراضی اشغالی مانند آنچه در جریان عملیات وعده صادق اتفاق افتاد سخت باشد.
برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند آمریکا به رژیم صهیونیستی ابلاغ نموده که نسبت به عدم موفقیت دفاع همه جانبه در برابر حملات ایران نگران است.
آکسیوس ادامه داد یک مسئول آمریکایی اعلام کرده اطلاعات به دست آمده اشاره به آن دارند که ایران واکنش نشان خواهد داد اما این اقدام به چند روز زمان برای هماهنگی و آماده سازی نیاز دارد.
این مقام مسئول افزود پنتاگون و فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه مانند ماه آوریل آمادگی‌های لازم پیش از حمله را فراهم نموده و تاکید کرد: پیش بینی می‌کنیم چند روز سخت در پیش داشته باشیم.

لینک کوتاه:

کپی شد