شنبه 26/اکتبر/2024

حماس خواستار تحرک فوری جامعه بین المللی برای محاکمه رژیم صهیونیستی شد

شنبه 3-آگوست-2024

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» خواستار تحرک فوری جامعه بین المللی برای افشای دروغ پردازی ها و محاکمه رژیم صهیونیستی به خاطر تجاوزات هولناک و جنایت های غیر انسانی اش شد.

حماس طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد:« حمله جنایتکارانه جنگنده های ارتش فاشیست صهیونیستی به مدرسه حمامه در محله شیخ رضوان شهر غزه که هزاران نفر از آوارگان در آنجا اسکان یافته بودند و در نتیجه آن 15 نفر از آوارگان شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند، بیانگر پافشاری دولت تروریستی صهیونیستی بر تداوم جنگ نسل کشی وحشیانه و به چالش کشیدن تمامی ارزش ها و قوانین بین المللی از طریق حمله عامدانه به شهروندان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان است.»

این جنبش تصریح کرد که ارتش فاشیست صهیونیستی به دروغ پردازی های آشکار خود مبنی بر استفاده از مراکز مدنی مانند مدارس، بیمارستان ها و پناهگاه ها در راستای اهداف نظامی ادامه می دهد و این دروغ ها را بهانه ای برای حمله به شهروندان بی پناه می کند.

حماس در پایان نسبت به تداوم این سیاست جنایتکارانه که رژیم صهیونیستی از طریق آن سعی در کشتار و ترور و به زانو درآوردن ملت فلسطین و مجبور کردن آنها به مهاجرت از سرزمین خود تحت فشار جنایت ها و کشتارها و سیاست تحمیل گرسنگی را دارد، هشدار داد.

گفتنی است که در بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهر غزه واقع در شمال نوار غزه، دست کم 15 فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. سازمان امداد و نجات فلسطین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که تیم های این سازمان دست کم 15 شهید و تعدادی دیگر مجروح را از مدرسه حمامه در محله شیخ رضوان بیرون کشیده اند و با توجه به ادامه حملات این محله و اطراف آن، کار انتقال پیکرهای شهدا و مجروحان به مراکز درمانی به سختی پیش می رود.

لینک کوتاه:

کپی شد