جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس

سه‌شنبه 6-آگوست-2024

در بمباران هوایی عصر امروز سه شنبه ارتش صهیونیستی به اطراف منزل خانواده یک خبرنگار فلسطینی به نام «محمد عیسی ابو سعاده» در منطقه «الزنه» در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، این خبرنگار به شهادت رسید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، جنگنده های صهیونیستی عصر امروز سه شنبه چادرهای آوارگان فلسطینی در اطراف مدرسه ابونویره در منطقه الزنه در شهرک بنی سهیلا واقع در شرق خان یونس را بمباران کردند که در اثر آن 4 شهروند فلسطینی شهید و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین هم به نوبه خود از افزایش تعداد شهدای خبرنگار به 166 نفر از آغاز جنگ نسل کشی در نوار غزه خبر داد. این دفتر با تایید خبر شهادت محمد عیسی ابو سعاده اعلام کرد که وی خبرنگار و عکاس میدانی چندین رسانه فلسطینی بود.

این دفتر ضمن محکوم کردن حمله به خبرنگاران فلسطینی و کشتن آنها، رژیم صهیونیستی را مسئول کامل ارتکاب این جنایت زشت دانست و از جامعه بین المللی، سازمان های بین المللی و نهادهای رسانه ای در جهان خواست جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی را بگیرند و آنرا به خاطر جنایت های بی وقفه علیه فلسطینیان در دادگاه های بین المللی محاکمه کنند. دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین همچنین خواستار اعمال فشار بر روی رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت های نسل کشی و قتل عام و ترور خبرنگاران فلسطینی شد.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است که منجر به شهادت 39653 نفر، زخمی شدن 91535 نفر و ناپدید شدن دهها هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به 2 میلیون نفر از ساکنان غزه شده است. علاوه بر این، 70 درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد