جمعه 20/سپتامبر/2024

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تحریم اسموتریچ و بن گویر شد

دوشنبه 12-آگوست-2024

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی به خاطر اظهارات تحریک کننده آنها علیه شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه و تضعیف تلاش های صورت گرفته برای دستیابی به توافق آتش بس و توقف جنگ نسل کشی در غزه شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جوزپ بورل» در توئیتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» خاطر نشان کرد که در حالی که جامعه بین المللی برای آتش بس در غزه تلاش می کند، «بن گویر» خواستار توقف انتقال سوخت و کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان می شود.

بورل با اشاره به اینکه اظهارات شرارت بار بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل نیز تحریک به ارتکاب جنایت های جنگی به شمار می رود، تاکید کرد که «اعمال تحریم باید در راس برنامه های اتحادیه اروپا قرار گیرد» و دولت صهیونیستی هم «باید خودش را از این اظهارات تشویق کننده به ارتکاب جنایت های جنگی دور نگه دارد.»

وی در ادامه سخنانش بر لزوم همراهی همراه با حسن نیت با مذاکرات در حال برگزاری با مدیریت آمریکا، قطر و مصر به منظور توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد.

گفتنی است که ایتمار بن گویر وزیر تندرو صهیونیست اخیرا مدعی شده بود که ما ترسی از حماس نداریم و باید به ضربات خود علیه این جنبش ادامه دهیم تا آن را کاملا تسلیم کنیم. وی همچنین خواستار کوچاندن مردم غزه و اشغال کامل و دائمی باریکه غزه شد و خاطر نشان کرد که باید جلوی ارسال کمک‌ها و سوخت به نوار غزه گرفته شود تا همه اسرای اسرائیلی آزاد شوند. بن گویر به صراحت اعلام کرد که مخالف مذاکرات با حماس برای آتش‌بس و مبادله اسرا است و آن را یک اشتباه بزرگ خواند.

در همین راستا، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی هم در واکنش به از سرگیری تلاش های دیپلماتیک برای متوقف کردن جنگ و تجاوزات مستمر علیه نوار غزه، طرح پیشنهادی برای توقف جنگ در غزه را «دامی خطرناک» توصیف کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد