چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

درخواست بیش از 100 شخصیت یهودی آمریکا از نتانیاهو برای آتش بس در غزه

پنج‌شنبه 15-آگوست-2024

بیش از 100 شخصیت تاثیرگذار یهودی در آمریکا با امضای نامه‌ای سرگشاده به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی برای امضای توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا دعوت کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین روزنامه‌های عبری زبان اعلام کردند این افراد شامل خاخام‌ها و مداحان مذهبی یهودی و همچنین شخصیت‌های تاثیرگذار در جامعه یهودی آمریکا می‌شوند. آنها در این نامه تاکید کرده‌اند: هر روز که گروگان‌ها در غزه باقی بمانند روز نابود شدن امیدهاست، زمان بازگرداندن این امید در حال نابودی به نور کامل و بازگشت گروگان‌ها به خانوادهایشان و مردم یهود با امضای توافقی در این خصوص است.
پایگاه اینترنتی آکسیوس آمریکا نیز به نقل از یک منبع آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا با بنیامین نتانیاهو تماس تلفنی برقرار کرده است. این منبع تاکید کرد: هدف از این تماس تشویق نتانیاهو به پذیرش توافق بوده است اما مشخص نیست که این همان چیزی است که بایدن از نتانیاهو خواسته یا چیز دیگری است.
نتانیاهو در جریان سفر ماه گذشته خود به آمریکا با دونالد ترامپ دیدار کرده و ضمن ایراد سخنرانی در کنگره آمریکا با جو بایدن رئیس جمهور این کشور ملاقات کرد و به دیدار کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو رفت.
قرار است امروز مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا در پی دعوت آمریکا، قطر و مصر به عنوان طرف‌های میانجیگر برای دستیابی به توافقی سریع از سرگرفته شود.
دور جدید مذاکرات آتش بس در حالی قرار است مجدداً آغاز شود که رژیم صهیونیستی در حالت آماده باش در خصوص پاسخ احتمالی و قریب الوقوع ایران و حزب الله به سر می‌برد که در واکنش به ترور فواد شکر از فرماندهان حزب الله در بیروت و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی پیشین جنبش حماس در تهران انجام خواهد شد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد