جمعه 20/سپتامبر/2024

نروژ بر ادامه حمایت از ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان تاکید کرد

جمعه 16-آگوست-2024

اسپن بارت ایده وزیر خارجه نروژ اعلام کرد در پی تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت رژیم صهیونیستی در خصوص عدم تسهیل‌گری نمایندگی کشورش نزد تشکیلات خودگردان فلسطین، دفتر نمایندگی این کشور در رام الله از روز جمعه بسته خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین بارت ایده تصمیم دولت نتانیاهو را افراطی و غیر عاقلانه توصیف نموده و تاکید کرد: نتانیاهو تلاش می‌کند فلسطینیان و تشکیلات خودگردان فلسطین و تمام کسانی که از قوانین بین المللی و راهکار دو دولتی و حق مشروع فلسطینیان برای تعیین سرنوشت را هدف قرار دهد.
وزیر خارجه نروژ بر ادامه حمایت قوی کشورش از تشکیلات خودگردان و مردم تاکید کرده و افزود: ما تمام تلاش خود را برای تضمین این تصمیم بر اقدامات خود در راستای منافع فلسطین و تاسیس کشور قابل سکونت فلسطین انجام می‌دهیم.
این مقام عالی رتبه نروژی ادامه داد: نروژ هم اکنون در حال تعیین بهترین راهکارها برای سازمان‌دهی عملکرد خود در آینده است و اسلو همچنان به اقدامات خود برای تحقق راهکار دو دولتی ادامه خواهد داد.
بارت ایده در پی این تصمیم رژیم صهیونیستی با محمد مصطفی نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در خصوص راهکارهای رو به جلو گفتگو کرد.
وزیر خارجه نروژ در 8 آگوست جاری در خصوص تصمیم رژیم صهیونیستی برای لغو مجوزهای دیپلماتیک برای اعضای سفارت این کشور در تل آویو اعلام کرد: این اقدام افراطی است که پیامدهایی خواهد داشت.
وی افزود کشور نروژ هم اکنون در حال بررسی اقدمات لازم برای پاسخ به تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت بنیامین نتانیاهو است.
این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که روابط رژیم صهیونیستی و نروژ شاهد تنش بوده و این پس از آن رخ داده است که اسلو در ماه می گذشته کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

 

لینک کوتاه:

کپی شد