جمعه 20/سپتامبر/2024

الرشق: آوارگی به سلاحی برای شکستن اراده مردم غزه تبدبل شده است

جمعه 16-آگوست-2024

عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز جمعه اعلام کرد اشغالگران از آواره کردن مردم به عنوان سلاحی در جنگ علیه غیرنظامیان بی‌ دفاع استفاده می‌کند تا اراده آنها را در هم شکسته و رنج‌ها و مشکلات آنها را افزایش دهد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین الرشق در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: مجبور کردن مردم فلسطین ساکن در شمال خانیونس و شرق دیر البلح برای ترک این منطقه و آوارگی به مناطقی که انسانی و امن نامیده می‌شوند توسط ارتش اشغالگر و جنایتکار رژیم صهیونیستی تنها ابزاری برای افزایش مجازات جمعی و نسل کشی است که ملت فلسطین در غزه از 10 ماه قبل در معرض آن قرار دارد.
وی افزود: ما و تمام جهان شاهد آن هستیم که چگونه نیروهای اشغالگر این مناطق به اصطلاح امن را به طور مکرر هدف قرار داده و مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات در حق بی‌گناهان می‌شود.
این عضو دفتر سیاسی حماس ادامه داد: اشغالگران اسرائیلی تنها برای تخلیه این منطقه تلاش نکرده بلکه هدف آنها از اجرای این سیاست برنامه ریزی شده آماده سازی زمینه برای جنایات جدید علیه ملت مقاومت فلسطین و ادامه جنایات علیه بشریت است که به وضوح در ردیف جنایات جنگی بر اساس قوانین بین المللی قرار دارد.
الرشق تاکید کرد: مجبور ساختن هزاران غیرنظامی به آوارگی مکرر منجر به تجمع آنها در شرایطی سخت می‌شود که زندگی آنها را تهدید نموده و بحران‌های انسانی را وخیم‌تر می‌کند و در تعارض آشکار با توافقات و قوانین حقوق بشری بین المللی است.
این عضو ارشد دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: در شرایطی که همچنان تجاوز به غزه ادامه داشته و دور جدیدی از مذاکرات در دوحه برای آتش بس آغاز شده ما دولت آمریکا را مسئول تمام این جنایات می‌دانیم.
وی در ادامه جامعه بین الملل و سازمان‌های بین المللی و حقوقی را به اقدام فوری در راستای وظیفه قانونی و انسانی خود برای توقف این نسل کشی مستمر علیه ملت فلسطین دعوت کرد.
الرشق در این خصوص گفت: رهبران جهان باید به مسئولیت‌های خود برای مهار این رژیم جنایتکار عمل کرده و آن را به توقف تجاوزات و نسل کشی مجبور نمایند که هر انسان و موجودی را در نوار غزه محاصره شده هدف قرار می‌دهد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد