شنبه 21/سپتامبر/2024

گروه های فلسطینی دولت آمریکا را مسئول جنایت های نسل کشی در غزه دانستند

سه‌شنبه 20-آگوست-2024

گروه های فلسطینی امروز سه شنبه جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بمباران مدرسه مصطفی حافظ در غرب شهر غزه را که صدها نفر از آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته اند محکوم کردند و دولت آمریکا را مسئول تداوم جنایت های نسل کشی در غزه دانستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» اعلام کرد که بمباران جنایتکارانه مدرسه مصطفی حافظ توسط ارتش فاشیستی رژیم صهیونیستی مهر تاییدی بر خونریزی دولت تندروی صهیونیستی و رویکرد جنایتکارانه آن است.

حماس «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و دولت وی را مسئول کامل تداوم جنایت ها علیه ملت فلسطین دانست و گفت:« اگر همدستی کامل آمریکا و حمایت های سیاسی و نظامی آن از دولت افراطی گرای صهیونیستی نبود، این جنایت ها ادامه پیدا نمی کرد.»

این جنبش ضمن درخواست از جامعه بین المللی و سازمان ملل و نهادهای زیرمجموعه آن برای تلاش جدی به منظور متوقف کردن این جنایت ها و تجاوزات بی وقفه علیه شهروندان بی پناه فلسطینی، از دادگاه بین المللی کیفری هم خواست با جمع آوری اسناد این جنایت، مقامات صهیونیستی را به خاطر ارتکاب این جنایت های بی سابقه در تاریخ معاصر تحت پیگرد قرار دهد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم جنایت ارتش صهیونیستی در بمباران مدرسه مصطفی حافظ را نشانگر تداوم صدور مجوز ارتکاب جنایت از سوی دولت بایدن برای رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد:«هدف از فریبکاری دولت بایدن در مذاکرات آتش بس، تحمیل خواسته های دولت نتانیاهو بر ملت فلسطین است.»

دفتر اطلاع رسانی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین هم اعلام کرد که جنایت مدرسه مصطفی حافظ با حمایت بلینکن جنایتکار و با چراغ سبز دولت فاشیست بایدن صورت گرفته است و «همدسی جامعه بین المللی و سیاست دولت آمریکا در حمایت از نسل کشی و سرپوش گذاشتن بر روی آن باعث جریئتر شدن رژیم صهیونیستی و مقامات جنایتکار آن برای تداوم ارتکاب جنایت ها و قتل عام های بیشتر شده است» و ملت فلسطین و مبارزان مقاومت باید به مقابله با این رژیم تا اخراج آن از خاک فلسطین ادامه دهند.

لازم به ذکر است که در تازه ترین جنایت جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، جنگنده های این رژیم مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در محله رمال در غرب شهر غزه را بمباران کردند که منجر به شهادت 12 فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک و زخمی شدن چندین نفر دیگر شد. سازمان امداد و نجات فلسطین در غزه اعلام کرد که جنگنده های صهیونیستی مدرسه «مصطفی حافظ» را که محل اسکان آوارگان فلسطینی بود، بمباران کردند که در نتیجه آن 12 فلسطینی شهید و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

این سازمان در بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که مدرسه مصطفی حافظ محل اسکان بیش از 700 نفر از آوارگان بود که پس از تخریب منازل شان در بمباران های سنگین ارتش صهیونیستی طی 10 ماه گذشته به آن پناه آورده بودند. سازمان امداد و نجات فلسطین همچنین تاکید کرد که ارتش صهیونیستی در هفته های اخیر 9 مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی را بمباران کرده است که در نتیجه آنها تقریبا 186 شهروند فلسطینی شهید و نزدیک 400 نفر دیگر زخمی شده اند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی در جنگ نسل کشی خود در نوار غزه که از تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است، بیش از 40 هزار فلسطینی را شهید و نزدیک به 93 هزار نفر دیگر را مجروح کرده است که اکثر آنها زن یا کودک هستند. علاوه بر این، بیش از 10 هزار نفر دیگر هم همچنان زیر آوارها و یا در کوچه ها و خیابان ها هستند و تیم های امداد و نجات به خاطر تداوم حملات و بمباران های رژیم صهیونیستی امکان دسترسی به آنها را ندارند.

لینک کوتاه:

کپی شد