شنبه 21/سپتامبر/2024

نتانیاهو: طرحی را که به پایان جنگ منجر شود، نمی‌پذیریم

سه‌شنبه 20-آگوست-2024

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه طرحی که به پایان جنگ علیه غزه منجر شود، اعلام کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو شامگاه امروز گفت طرحی را که متضمن پایان جنگ در غزه باشد، نمی‌پذیریم.
شبکه عبری زبان کان به نقل از منابعی در تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی بیان کرد که هدف اظهارات نتانیاهو مبنی بر عقب‌نشینی نکردن از محورهای فیلادلفیا و نتساریم، به بن‌بست کشاندن مذاکرات است.
منبع مذکور اشاره کرد که نتانیاهو می‌دانست پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته، به همین دلیل عمداً این اظهارات را بیان کرد که با آنچه بین هیئت اسرائیلی و میانجی‌ها توافق شده بود در تضاد است.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از منابعی در تیم مذاکره کننده این رژیم تاکید کرد که نانیاهو در تلاش برای شکست مذاکرات است.
این منابع تاکید کردند اظهارات اخیر نتانیاهو با توافقات صورت گرفته با میانجی‌ها در تضاد است.
یک مقام ارشد آمریکایی هم تاکید کرد که اظهارات تند نتانیاهو در مورد غزه غیرسازنده است.
نماینده ارتش در تیم مذاکره کننده حاضر به سفر به قاهره نشد
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد ژنرال “نیتسان الون” نماینده ارتش در تیم مذاکره کننده این رژیم حاضر به سفر به قاهره همراه با این هیئت نشده و گفته با توجه به اینکه نتانیاهو در رابطه با محورهای فیلادلفیا و نتساریم انعطاف نشان نمی‌دهد، مذاکرات قاهره نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.
“یوسی ملمن” نویسنده و تحلیلگر امنیتی اسرائیلی تاکید کرد که بارها ثابت شده که عملیات نظامی در غزه، نه تنها به سنگ‌اندازی بر سر راه توافق مبادله اسرا منجر می‌شود، بلکه موجب کشته شدن اسرای اسرائیلی هم خواهد شد.
ملمن گفت حقیقت تلخ این است که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان عملیات‌های خود در غزه حداقل دو برابر اسرایی را که نجات داده، کشته است.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از نزدیکان نتانیاهو تاکید کرد که اگر موضع نتانیاهو مورد رضایت تیم مذاکره کننده نیست، می‌توانند از ماموریت خود کنار بکشند.

لینک کوتاه:

کپی شد