پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

بیانیه حماس در پنجاه و پنجمین سالگرد جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی

چهارشنبه 21-آگوست-2024

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و پنجمین سالروز جنایت به آتش کشیدن مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد که «طوفان الاقصی» ملت فلسطین را متحد کرد و قطب‌نمای آن به سمت آزادسازی سرزمین و مقدسات خود را تقویت نمود و دشمن اشغالگر صهیونیستی در هیچ جایی از مسجد مبارک الاقصی هیچ مشروعیت و حاکمیتی ندارد.
حماس عنوان کرد که ملت بزرگ فلسطین همراه مقاومت قهرمان خود در نوار غزه، کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و همه اردوگاه‌های آوارگان در خارج از فلسطین به سرزمین، حقوق و اصول ملی خویش پایبند خواهد ماند و همچون دژی مستحکم از سرزمین و مقدسات خود تا آزادسازی و بازگشت آوارگان دفاع خواهد کرد.
این جنبش عموم ملت فلسطین، امت و همه آزادگان جهان را به بسیج عمومی و تجمع در تمامی میادین و تبدیل روز جمعه ۲۴ آگوست به روزی عظیم و موثر برای دفاع و پشتیبانی از غزه، قدس و مسجد مبارک الاقصی فراخواند.
در این بیانیه آمده است: امروز ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی و همه آزادگان در سراسر جهان در پنجاه و پنجمین سالگرد جنایت آتش زدن مسجد مبارک الاقصی در 21 اوت 1969 شاهد جنگ نسل‌کشی و کشتارهای هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم ما در نوار غزه برای دهمین ماه متوالی، ادامه جنایات دولت اشغالگر فاشیست علیه مردم ما در کرانه باختری و مقدسات فلسطین و در راس آن قدس و مسجد مبارک الاقصی از طریق تعرض‌های تحریک‌آمیز و تلاش‌های گسترده برای اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و اجرای طرح‌های یهودی‌سازی، هدف قرار دادن ساکنان قدس از طریق قتل و کشتار، بازداشت، تبعید و تعقیب است آن هم در شرایطی که سکوت و ناتوانی جامعه جهانی و حمایت‌های آمریکا و غرب از جنایات و کشتارهای دشمن همچنان ادامه دارد.
حماس با اشاره به اینکه ملت فلسطین در چنین روزی در بحبوحه نبرد قهرمانانه طوفان الاقصی این جنایت هولناک را یادآور می‌شود، بار دیگر شهادت هزاران فلسطینی در غزه، کرانه باختری، قدس و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و شهدای امت اسلامی و عربی در راستای دفاع از سرزمین، حقوق و مقدسات امت را تسلیت گفت و در همین راستا مواردی را مورد تاکید قرار داد:
1ـ جنایت آتش‌زدن مسجد الاقصی و دیگر جنایات دشمن تندرو نازی صهیونیستی علیه سرزمین، ملت و مقدسات ما تنها اراده و پایبندی ملت و مقاومت قهرمان فلسطین به سرزمین و مقدسات خود را محکم‌تر خواهد کرد و تمامی جنایات و تجاوزات ارتش جنایتکار صهیونیستی که طی 76 سال گذشته لحظه‌ای متوقف نشده، نمی‌تواند شعله‌های مقاومت را در میان نسل‌های ملت فلسطین خاموش کند یا عزم و اراده آنان برای مقابله با دشمن را تضعیف کند.
2ـ مسجد الاقصی و شهر قدس اساس نزاع با دشمن صهیونیستی و قطب نمای وحدت ملت و امت برای دفاع از آن و یاری رساندن به مردم این شهر در عرصه‌های میدانی، سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی تا آزادسازی این سرزمین از لوث اشغالگری باقی خواهد ماند.
3ـ دشمن صهیونیستی هیچ حاکمیت و مشروعیتی در یک وجب از خاک مسجد مبارک الاقصی ندارد و این مسجد یک مکان خالص اسلامی بوده و خواهد بود و همه تلاش‌های دشمن و طرح‌های یهودی‌سازی آن نمی‌تواند آثار و نشانه‌های این مسجد را تغییر دهد یا محو سازد یا طرح تقسیم زمانی و مکانی آن را اجرایی کند و این مسجد مبارک تا ابد اسلامی خواهد ماند.
4ـ ما تاکید داریم که امروز سران و مسئولان امت و همه ملت‌ها، دولت‌ها و نهادهای آن باید به مسئولیت‌های تاریخی خود در زمینه حمایت از پایداری و مقاومت ملت فلسطین در مقابله با خطر دشمن صهیونیستی و تجاوزات آن علیه سرزمین، ملت و مقدسات فلسطین عمل کنند.
5ـ سران و دولت‌های امت اسلامی که پس از جنایت به آتش کشیدن مسجد الاقصی در سال 1969 برای دفاع از این مسجد به پا خواستند، امروز نیز باید به مسئولیت تاریخی خود عمل کرده و تحرکی فوری و موثر برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و حمایت از آن در برابر خطر یهودی‌سازی و محو آثار و نشانه‌های آن داشته باشند.
6ـ ما عموم ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 1948 را به رخت بستن به سمت مسجد الاقصی و اعتکاف و نگهبانی در آن در جمعه الاقصی در روز 24 آگوست آینده و مقابله با تلاش صهیونیست‌های افراطی برای تعرض به این مکان مقدس و هتاکی به آن و به شکست کشاندن طرح‌های شوم و خبیثانه آنان برای تقسیم این مسجد فرا می‌خوانیم.
7ـ عموم ملت فلسطین، امت و آزادگان جهان را به بسیج عمومی و تجمع در تمامی میادین و شهرها و تبدیل روز جمعه 24 آگوست به روز عظیم و موثر همبستگی با غزه، قدس و مسجد مبارک الاقصی فرامی‌خوانیم.
8ـ از امت اسلامی و عربی دعوت می‌کنیم حمایت از مقاومت و پایداری ملت فلسطین در نوار  غزه و جهاد و جانفشانی ساکنان کرانه باختری را شدت بخشند تا همه در افتخار دفاع از فلسطین و آزادسازی مسجد الاقصی سهیم باشیم.
حماس گفت: در پایان تاکید می‌کنیم که هوشیاری ملت و پایداری و مقاومت اسطوره‌ای آن و ثابت قدمی مدافعان مسجد الاقصی و استواری دلاورمردان مقاومت در هر مرحله که دشمن جنایتکار در تلاش برای سیطره بر قدس و مسجد الاقصی بوده، موجب شکست همه این تلاش‌ها شده و به یاری خداوند این بار نیز موجب شکست طرح‌های شوم و جنایتکارانه دشمن علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین خواهد شد و شعله طوفان الاقصی خاموش نخواهد شد و این راه به رغم همه جانفشانی‌ها تا بیرون راندن اشغالگران و آزادسازی سرزمین و مقدسات فلسطین ادامه خواهد یافت.

لینک کوتاه:

کپی شد