یکشنبه 22/سپتامبر/2024

اشغالگران هویت مجری عملیات شهادت طلبانه تل آویو را فاش کردند

پنج‌شنبه 22-آگوست-2024

نیروهای رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه به خانواده جعفر منا از شهر خانیونس اعلام کردند که فرزندشان مجری عملیات انفجار تل آویو در چند روز گذشته بوده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین خانواده منا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کردند اشغالگران صهیونیست به آنها اطلاع داده‌اند که فرزندشان جعفر مجری عملیات چند روز قبل تل آویو بوده است.
در این بیانیه آمده است: خانواده محترم منا، عزیزان و وابستگان این خانواده به سوگ فرزند نیکوکارشان شهید جعفر سعد سعید محمد منا نشسته که از اخلاقی و رفتاری شایسته برخوردار بود و از خدا می‌خواهیم که وی در زمره شهیدان بوده و مورد رحمت الهی واقع شود.
منابع محلی اعلام کردند نیروهای اشغالگر صهیونیست بامداد امروز به منزل خانواده این شهید در شهر نابلس حمله کردند و برادر وی هاشم منا را نیز دو روز قبل بازداشت کرده‌اند.
یکشنبه گذشته مصادف با 18 آگوست جاری یک انفجار در مرکز تل آویو رخ داد و پلیس و شاباک رژیم صهیونیستی آن را عملیات تروریستی اعلام کردند.
 روز بعد گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به همراه گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت این عملیات شهادت طلبانه را بر عهده گرفتند.
قسام روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای کوتاه در تلگرام اعلام کرد: تا زمانی که جنایات اشغالگران و اخراج غیرنظامیان از خانه‌هایشان و سیاست ترور ادامه داشته باشد عملیات شهادت طلبانه داخل اراضی اشغالی در دستور کار قرار خواهد داشت.
همزمان با قبول مسئولیت این عملیات از سوی حماس و جهاد اسلامی رسانه‌های عبری زبان وعده‌ قسام برای ازسرگیری این گونه عملیات‌ها را باعث ایجاد نگرانی در خصوص تکرار صحنه‌های انتفاضه دوم اعلام کردند که در سال 2000 و در پی تعرض آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم اشغالگر در 28 سپتامبر و تحت حمایت حدود 2 هزار نظامی آغار شد.
روزنامه یدیعوت آحرونوت روز دوشنبه اعلام کرد: عملیات تل آویو ما را به یاد روزهای اوج انتفاضه دوم می‌اندازد.
پایگاه خبری عبری زبان وای نت اعلام کرد: ارتش و شهرک نشینان با تهدیدات ناشی از بمب‌های دست ساز در کرانه باختری مواجه هستند اما ورود آنها به اسرائیل بسیار خطرناک بوده و یادآور صحنه‌های انتفاضه دوم است.
این پایگاه خبری ادامه داد مساله مواد منفجره در سال‌های اخیر شتاب بیشتری گرفته و معمولاً شامل تهیه آنها در آزمایشگاه‌های تولیدی در کرانه باختری می‌شود.
وای نت افزود نیروهای امنیتی همیشه با بمب‌هایی که به سمت آنها پرتاب می‌شود مواجه نیستند بلکه با بمب‌های مدفون شده در کنار جاده نیز سر و کار دارند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تنها 5 روز پیش خودرویی بمب گذاری شده در منطقه الخلیل در جنوب کرانه باختری منفجر شد که احتمالاً برای اجرای یک حمله آماده شده بود.
وای نت تاکید کرد نگرانی بزرگ بازگشت به روزهای انتفاضه دوم از طریق وارد کردن بمب‌های دست ساز به شهرهای بزرگ اراضی اشغالی و وارد آوردن صدمات گسترده و ایجاد وحشت در میان صهیونیست‌ها است.
این گونه عملیات‌ها به طور عمده در سال 2006 متوقف شد و از آن سال تنها شاهد عملیات‌های متفرقه و گاه و بیگاه بوده‌ایم که آخرین آنها بمب گذاری در ایستگاه اتوبوس در شهرک راموت در قدس اشغالی در سال 2022 بود.
بر اساس اعلام شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی انفجار تل آویو در شامگاه رو یکشنبه ناشی از یک بمب قوی بوده که وزن آن به 8 کیلوگرم می‌رسیده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد