یکشنبه 22/سپتامبر/2024

وزارت بهداشت فلسطین: مجروحان غزه نیازمند 500 هزار عمل جراحی هستند

پنج‌شنبه 22-آگوست-2024

دکتر عبداللطیف الحاج دستیار معاون وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: مجروحان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه با توجه به فروپاشی نظام بهداشت و سلامت این منطقه به حدود 500 هزار عمل جراحی نیاز دارند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین الحاج افزود: در غزه بیش از 94 هزار مجروح وجود دارد و هر کدام از آنها پس از جنگ به طور میانگین به 3 تا 4 جراحی نیاز دارند و به این ترتیب تعداد عمل‌های جراحی مورد نیاز برای مجروحان پس از جنگ به 500 هزار مورد خواهد رسید.
وی ادامه داد انجام این اعمال جراحی بدون گروه‌های جراحی کامل و بیمارستان‌های صحرایی در کنار بیمارستان‌های نوار غزه برای پشتیبانی از آنها هرگز امکان پذیر نخواهد بود.
الحاج گفت: نظام بهداشت و سلامت در غزه به دلیل بمباران‌های اشغالگران علیه بیمارستان‌ها 70 درصد از تخت‌های خود را از دست داده است، از 14 بیمارستان موجود در نوار غزه تنها 4 مورد در حال فعالیت هستند و بقیه مراکز درمانی کوچک خصوصی است.
وی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد از دارو و 60 درصد از مواد آزمایشگاهی مورد نیاز غزه وجود ندارد از شهادت 880 نفر از کادر پزشکی از ابتدای جنگ غزه خبر داد.
لازم به ذکر است رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از 10 ماه گذشته تاکنون به حملات خود علیه نوار غزه ادامه داده که کارشناسان بین المللی آن را نسل کشی بی سابقه توصیف کرده‌اند. در جریان این حملات علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از 100 هزار فلسطینی نزدیک به 70 درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها ویران شده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد