جمعه 20/سپتامبر/2024

بدران: بلینکن رویاپردازی می کند / وی سخنگوی نتاتنیاهو شده است

جمعه 23-آگوست-2024

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا صرفا تلاشی برای سرگرم کردن دیگران با یک سری رویاست و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر هر گونه تلاشی برای تحقق توافق آتش بس و پایان جنگ بیش از 10 ماهه مانع تراشی می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «حسام بدران» در واکنش به اظهارات بلینکن درباره موافقت رژیم صهیونیستی با طرح اصلاح شده آتش بس و درخواست وی از جنبش حماس برای موافقت با آن خاطر نشان کرد که این «صرفا یک فریبکاری و رویاپردازی است».

بدران در جریان یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد که این اظهارات به وضوح مواضع سرسختانه رژیم صهیونیستی را نشان می دهد؛ به طوری که طرح های پیشنهادی وزیر امور خارجه آمریکا مورد قبول طرف صهیونیستی قرار نگرفته است، بلکه برعکس، نتانیاهو بارها و بارها شروط و خواسته های خود در مخالفت آشکار با هر گونه توافقات صورت گرفته در گذشته و به ویژه توافقات 2 جولای 2024 را اعلام کرده است.

وی افزود: به نظر می رسد که بلینکن سخنگوی نتانیاهو شده است و این در حالی است که تمامی شواهد حاکی از این است که نتانیاهو مانع اصلی بر سر دستیابی به توافق آتش بس در غزه است و اظهارات خود وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم این را ثابت می کند.

این عضو دفتر سیاسی حماس در پاسخ به سوالی درباره گزینه های ممکن برای پر کردن خلأهای مذاکرات اعلام کرد که خواسته های طرف فلسطینی همیشه مشخص بوده است و ما با طرح ارائه شده در تاریخ 2 جولای موافقت کردیم و طرف های میانجی در آن زمان متعهد شدند که موافقت مقاومت فلسطین با طرح مذکور باعث پذیرش آن از طرف رژیم صهیونیستی خواهد شد. وی افزود: اگر آمریکا در تحقق آتش بس و دستیابی به توافق جدی است، باید به طرح های پیشنهادی خود در گذشته که بر سر آنها توافق صورت گرفته است، پایبند باشد و فشارها باید علیه نتانیاهو اعمال شود که با خواسته های طرف های بین المللی مبنی بر پایان جنگ مخالفت می کند.

بدران بار دیگر تاکید کرد که آمریکا در این منازعه صرفا یک طرف میانجی نیست، بلکه شریک واقعی جنگ علیه ملت فلسطین است و حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی از سطح تحویل سلاح و حمایت مالی فراتر رفته و به سطح حمایت های سیاسی و دیپلماتیک و رسانه ای رسیده است.

این رهبر حماس وزیر خارجه آمریکا را از سرسخت ترین دشمنان ملت فلسطین در داخل دولت آمریکا توصیف کرد که از همان آغاز جنگ غزه، رویکرد خصمانه ای در قبال این ملت داشته است و اظهارات وی غیرمنتظره نیست؛ بلکه نشان می دهد که آمریکا از جنگ در غزه حمایت می کند و در آن مشارکت دارد و به هیچ وجه یک میانجی بی طرف نیست.

وی افزود: مساله جاده صلاح الدین یکی از مهمترین موانع دستیابی به توافق آتش بس در غزه است، اما تنها مانع در این مسیر نیست و مساله عقب نشینی رژیم صهیونیستی از دو جاده نتساریم و صلاح الدین قبلا مورد توافق قرار گرفته بود، اما نتانیاهو با لجبازی بر تداوم حضور در این دو جاده تاکید می کند و این پافشاری نشانگر قصد و نیت رژیم صهیونیستی برای تداوم جنگ و عدم دستیابی به توافق نهایی است.

حسام بدران در ادامه سخنان خود تاکید کرد که مقاومت فلسطین به نتانیاهو فرصت بازی از طریق مذاکرات پوچ و بیهوده را نخواهد داد، بلکه به دفاع از ملت فلسطین با تمامی امکان و توانایی های خود ادامه خواهد داد و ملت فلسطین نیز با وجود درد و رنج و تقدیم شهدا به ثبات و پایداری خود ادامه می دهند و ایده تسلیم ملت فلسطین یا برافراشتن پرچم سفید به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که دوران تحمیل شروط و اهداف رژیم صهیونیستی از مدت ها قبل به سر آمده است و کرانه باختری از مدت ها قبل پاشنه آشیل این رژیم بوده و است و عملیات های مقاومتی در این منطقه تاثیر زیادی بر مسیر جنگ دارد و مقاومت فلسطین و در راس آن؛ گردان های قسام و گروهان های قدس تمام تلاش خود را برای تقویت مقاومت در کرانه باختری به کار می گیرند و رژیم صهیونیستی تنها در صورتی عقب نشینی خواهد کرد که با افزایش عملیات های مقاومتی مواجه شود و تاوان واقعی جنایت های خود را پرداخت کند.

بدران در پایان تاکید کرد که حماس و دیگر گروه های فلسطینی به مبارزات خود در تمامی زمینه ها؛ چه از طریق مقاومت مسلحانه و چه از طریق مذاکره ادامه خواهند داد تا خواسته های بحق ملت فلسطین را برآورده کنند و ملت فلسطین نیز به دفاع از سرزمین و حقوق خود ادامه خواهد داد تا زمینه خروج اشغالگران فراهم شود. وی افزود: هزینه سنگینی که ملت فلسطین پرداخت می کند به هدر نخواهد رفت، بلکه در پایان منجر به تحقق آزادی و عزت ملت فلسطین خواهد شد.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت 40.265 فلسطینی و زخمی شدن 93144 نفر دیگر و همچنین ناپدید شدن دهها هزار نفر شده است و نزدیک به 2 میلیون نفر دیگر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. در کنار این آمارها، 70 درصد از منازل و زیرساخت های باریکه غزه هم به شدت تخریب شده اند و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه؛ به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران نفر را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد