جمعه 20/سپتامبر/2024

وینسلاند: بازسازی غزه به چند دهه‌ زمان نیاز دارد

جمعه 23-آگوست-2024

تور وینسلاند هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه خواستار امضای توافق آتش بس فوری در نوار غره و آزادی اسرا شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین وینسلاند هشدار داد غزه برای برطرف کردن پیامدهای جنگ و بازسازی به چند دهه زمان نیاز دارد و این در حالی است که کرانه باختری نیز به دلیل خشونت شهرک نشینان روی دهانه آتشفشان قرار گرفته است.
این مقام ارشد سازمان ملل متحد در نشست ماهانه شورای امنیت در خصوص بررسی اوضاع خاورمیانه گفت: باید هم اکنون آتش بس در غزه برقرار شود و اسرا آزاد شوند.
وی تاکید کرد: دستیابی به چنین توافقی توسط اسرائیل و جنبش حماس برای تحقق صلح و امنیت منطقه‌ای امری قطعی است.
در بخش دیگری از این اظهارات تجاوزات رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه محکوم شد و در همین خصوص به بمباران مدارس و مساجد که محل اسکان آوارگان فلسطینی است اشاره شد.
وینسلاند ادامه داد: بیش از 200 هزار فلسطینی غزه تحت تاثیر دستورات تخلیه اشغالگران قرار گرفته‌اند که اخیراً صادر شده است.
این مقام سازمان ملل متحد گفت: حجم ویرانی‌های جنگ در غزه بسیار زیاد است و برای برطرف کردن مشکلات غزه به سال‌ها و شاید دهه‌ها زمان نیاز باشد.
در بخش دیگری از این اظهارات به تنش آفرینی شهرک نشینان در جریان حملات آنها به فلسطینیان کرانه باختری همزمان با جنگ در غزه اشاره شد.
وینسلاند افزود: کرانه باختری به دلیل این خشونت‌ها روی دهانه آتشفشان ایستاده و اقدامات شهرک نشینان در روستای جیت در استان نابلس نشان دهنده پیامدهای خشونت آمیز توسعه شهرک‌ها است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد