سه شنبه 24/سپتامبر/2024

پیدا شدن اجساد 49 شهید از زیر آوارها/ شمار شهدای امروز به 71 نفر رسید

شنبه 24-آگوست-2024

سازمان امداد و نجات فلسطین در نوار غزه امروز شنبه اعلام کرد که کارکنان این سازمان اجساد 49 فلسطینی را که در اثر بمباران های بامداد امروز شنبه و دو روز گذشته علیه نوار غزه شهید شده بودند، از زیر آوارها خارج کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «محمد مغیر» مدیر امداد و تجهیز سازمان امداد و نجات فلسطین در نوار غزه خاطر نشان کرد که «تیم های امداد و نجات فلسطین در نوار غزه اجساد 49 فلسطینی را که در اثر بمباران بامداد امروز شنبه و دو روز گذشته در مناطق جنوب و وسط نوار غزه شهید شده بودند، از زیر آوارها بیرون کشیدند.»

وی با اشاره به اینکه بیشتر این اجساد از شهرک مسکونی حمد، مناطق غرب شهر رفح و برج های عین جالوت در اردوگاه النصیرات در وسط نوار غزه بیرون کشیده شده اند، تاکید کرد که این شهدا در نتیجه بمباران های ارتش صهیونیستی از طریق حملات توپخانه ای، تیراندازی و یا بمباران های هوایی شهید شده اند.

مغیر تصریح کرد که تیم های سازمان امداد و نجات در مناطقی از شهر خان یونس که ارتش صهیونیستی از آنها عقب نشینی کرده است، در جستجوی افراد ناپدید شده در زیر آوارهای ناشی از بمباران های ارتش رژیم اشغالگر قدس هستند.

گفتنی است که منابع فلسطینی قبل از این از شهادت 9 فلسطینی و زخمی شدن 15 نفر دیگر در بمباران منزلی در خیابان المدرسه در محله الامل واقع در غرب خان یونس خبر داده بودند. ارتش صهیونیستی امروز همچنین اطراف خیابان السلام در جورة اللوت و ایستگاه آب شیرین کنی در جنوب و شرق این شهر را هدف حملات توپخانه ای قرار داده بود و یک مدرسه محل اسکان آوارگان را هم در شمال اردوگاه النصیرات بمباران کرده بود. برخی منابع سازمان امداد و نجات همچنین از بمباران چندین ساختمان مسکونی در منطقه فلکه کویتی ها و دانشکده الجامعیه در جنوب شهر غزه خبر داده بودند.

از سوی دیگر، منابع پزشکی اعلام کرده اند که در حملات امروز ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه ۷۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد