جمعه 20/سپتامبر/2024

اعتراف ارتش صهیونیستی به کشته شدن 3 افسر خود در درگیری های غزه

شنبه 24-آگوست-2024

ارتش صهیونیستی شامگاه امروز شنبه به کشته شدن 3 افسر خود در درگیری های نوار غزه اذعان کرد که یکی از آنها درجه نظامی سرگردی داشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های صهیونیستی، یکی از افراد کشته شده در جریان درگیری های امروز شنبه در غزه، سرلشکر ذخیره «یانیو اسحاق اورین» (35 ساله) بود که عضو گردان 8119 لشکر قدس 16 بود.

سرگرد ذخیره «دنییل بیچینیوک» (26 ساله) و سرگرد ذخیره «نیتای میتودی» (23 ساله) نیز دو نفر از نظامیان تیپ 6310 لشکر قدس 16 بودند که در درگیری های مرکز نوار غزه کشته شده اند.

رسانه های صهیونیستی قبل از این اعلام کرده بودند که در جریان کمین مقاومت فلسطین در نوار غزه یک نظامی ارتش صهیونیستی کشته شده و چند نفر دیگر زخمی شده اند. پایگاه خبری صهیونیستی «حدشوت» خاطر نشان کرده بود که بالگردهای ارتش صهیونیستی برای انتقال کشته ها و زخمی های ارتش از باریکه غزه به بیمارستان صهیونیستی «شعاری زیدیک» در قدس اشغالی به محل درگیری اعزام شده اند.

گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» بعد از ظهر امروز شنبه در 323 امین روز جنگ غزه از منفجر کردن یک میدان مین گذاری شده در وسط نوار غزه به هنگام حضور خودروهای نظامی و تجهیزات مهندسی ارتش صهیونیستی در آن خبر داده و اعلام کرده بود که «مبارزان قسام توانستند یک میدان مین گذاری شده را در زمان حضور تعدادی از خودروهای نظامی و تجهیزات مهندسی دشمن صهیونیستی در منطقه پایگاه های نظامی واقع در شرق شهر دیرالبلح در وسط نوار غزه منفجر کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است که مبارزان قسام شاهد فرود بالگردهای نظامی ارتش صهیونیستی برای انتقال کشته ها و زخمی های ارتش بودند. گردان های قسام همچنین از هدف قرار دادن یک نفربر ارتش صهیونیستی با گلوله یاسین 105 در شرق شهر دیرالبلح واقع در وسط باریکه غزه خبر داد.

گفتنی است که بر اساس آمارهای رسمی رژیم صهیونیستی، از آغاز عملیات زمینی ارتش صهیونیستی در غزه 695 سرباز و افسر ارتش صهیونیستی کشته و 4357 نفر دیگر زخمی شده اند و در مقابل، بمباران ها و حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به نقاط مختلف باریکه غزه نیز منجر به شهادت 40.334 فلسطینی و زخمی شدن 93.356 نفر دیگر و همچنین ناپدید شدن دهها هزار نفر شده است و نزدیک به 2 میلیون نفر دیگر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. در کنار این آمارها، 70 درصد از منازل و زیرساخت های باریکه غزه هم به شدت تخریب شده اند و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه؛ به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران نفر را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد