دوشنبه 28/اکتبر/2024

ارسال 500 هواپیمای حامل تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به فلسطین اشغالی

دوشنبه 26-آگوست-2024

ارتش صهیونیستی امروز دوشنبه از فرود 500 امین هواپیمای باربری آمریکایی حامل تسلیحات نظامی در فلسطین اشغالی از آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، ارتش صهیونیستی با صدور بیانیه ای تاکید کرد که هفته گذشته هواپیمای پرواز شماره 500 به عنوان بخشی از پل هوایی گسترده ارسال تجهیزات و تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به زمین نشست.

ارتش صهیونیستی اذعان کرده است که این عملیات ترابری گسترده از زمان شروع جنگ غزه در تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است و در قالب آن بیش از 50 هزار تن تجهیزات نظامی در قالب 500 پرواز هوایی و 107 سفر دریایی به رژیم صهیونیستی انتقال داده شده است.

این تجهیزات شامل خودروهای زرهی متناسب تمامی شرایط جغرافیایی، سلاح و مهمات و تجهیزات حفاظت شخصی و نیز تجهیزات پزشکی بود و ارتش صهیونیستی خاطر نشان کرده است که در کنار تلاش های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برای خودکفایی در زمینه تولیدات نظامی، ناوگان هوایی و دریایی نقش مهمی در حمایت از تداوم ماموریت های ارتش داشته است و هدف این است که این ارگان بتواند اهداف جنگ فعلی و نیز جنگ های آتی را محقق سازد.

دولت صهیونیستی از زمان تاسیس خود بیش از هر کشور دیگری از آمریکا کمک دریافت کرده است و دولت های آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 2016 سومین یادداشت تفاهم همکاری نظامی 10 ساله را برای سال های 2018 تا 2028 امضا کردند. به موجب این یادداشت تفاهم همکاری کمک های نظامی به ارزش کلی 38 میلیارد دلار طی 10 سال به رژیم صهیونیستی اعطا خواهد شد که شامل 33 میلیارد دلار کمک در قالب تجهیزات نظامی و 5 میلیارد دلار در قالب سامانه های دفاع موشکی است.

«جو بایدن» رئیس جمهور فعلی آمریکا در جریان جنگ جاری در غزه از کنگره خواست که با پیش نویس قانون افزایش هزینه های نظامی به ارزش 95 میلیارد دلار که 14 میلیارد دلار آن کمک به رژیم صهیونیستی بود، موافقت کند.

لینک کوتاه:

کپی شد