جمعه 20/سپتامبر/2024

واکنش ها به اظهارات بن گویر درباره ساخت کنیسه در مسجد الاقصی

دوشنبه 26-آگوست-2024

مراجع اسلامی قدس امروز دوشنبه درخواست «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی تندروی رژیم صهیونیستی برای احداث کنیسه یهودی در داخل مسجد مبارک الاقصی را تروریسم بی سابقه توصیف کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، این مراجع اسلامی؛ از جمله شورای اوقاف و امور و مقدسات اسلامی، هیأت عالی اسلامی، دارالفتوای فلسطین و دفتر قاضی القضات امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای مشترک خاطر نشان کردند که این اظهارات «جنجال غیر قابل قبول و تحریک خطرناک» از سوی جریان یهودی تندرو در راستای یهودی سازی قدس به شمار می رود.

در ادامه این بیانیه با انتقاد از بی توجهی دولت صهیونیستی به جایگاه قدسی مسجد مبارک الاقصی و حمایت آن از صهیونیست های تندرو اعلام شده است که این اظهارات جنجالی تهدیدی برای مسجد الاقصی به عنوان یکی از مقدس ترین اماکن اسلامی به شمار می رود و جامعه بین المللی و به ویژه کشورهای اسلامی باید به مسئولیت خود برای متوقف کردن تجاوزات علیه مسجد الاقصی عمل کنند.

موسسه بین المللی قدس نیز تاکید کرد که کشور پادشاهی اردن به عنوان کشور دارای مسئولیت تاریخی در قبال نظارت بر مسجد الاقصی و حفظ هویت آن تا زمان آزادسازی مسئولیت بزرگی در قبال این مسجد دارد و مسئولیت های تشکیلات خودگردان فلسطین و تمامی کشورهای عربی و اسلامی نیز ایجاب می کند که دست کم از عادی سازی روابط و همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی دست بردارند تا به جای قرار گرفتن در جبهه مقابل این رژیم، یار و یاور آن در جنگ علیه مسجد الاقصی و سراسر فلسطین نباشند.

لازم به ذکر است که «ایتمار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از طرح جنجالی خود برای احداث کنیسه یهودی در داخل مسجد مبارک الاقصی در قدس اشغالی پرده برداشت. وی مدعی شده است که قانون حقوق برابر برای مسلمانان و یهودیان در زمینه برپایی آیین های مذهبی در مسجد الاقصی در نظر گرفته است.  

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که افشاگری «ایتمار بن گویر» وزیر تروریست دولت صهیونیستی درباره تصمیم خود مبنی بر احداث کنیسه یهودی در داخل مسجد مبارک الاقصی، مساله ای خطرناک است که نشانگر ماهیت برنامه های دولت صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و هویت عربی و اسلامی آن و نیز اقدامات جنایتکارانه در راستای یهودی سازی و تشدید سیطره بر این مسجد است.

حماس امروز دوشنبه طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که جنایت های بی سابقه رژیم فاشیست صهیونیستی در نوار غزه و تجاوزات گسترده در کرانه باختری و نیز رها کردن افسار وزرای تندرو برای اجرای طرح های شوم خود در قدس و مسجد مبارک الاقصی و نیز هتک حرمت و ورود به آن و گشت زنی های جنجالی روزمره؛ سیاستی است که بنزین بر روی آتش می ریزد، اما جز باعث مقاومت بیشتر ملت ما در راستای حمایت از مقدسات خود نخواهد شد.

این جنبش از اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری و اراضی اشغالی سال 1948 خواست به پا خیزند و با حضور در صحن ها و حرم مسجد الاقصی جلوی طرح های رژیم صهیونیستی را بگیرند. حماس همچنین از مقاومت قهرمان و جوانان انقلابی فلسطینی در کرانه باختری خواست درگیری های خود با دشمن جنایتکار و گروه های شهرک نشینان صهیونیست را افزایش دهند.

این گروه از امت عربی و اسلامی و دولت ها، ملت ها و سازمان ها و در راس آنها سازمان همکاری اسلامی خواست که با عمل به مسئولیت های خود موضعی قاطع در قبال طرح های صهیونیستی و تجاوزات آشکار آن به قبله نخست مسلمانان و سومین حرم شریف اتخاذ کنند و از هر راهی برای متوقف کردن این تجاوز وحشیانه علیه ملت فلسطین و حمایت از مقدسات اسلامی و حسیحی و در راس آنها مسجد مبارک الاقصی استفاده کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد