جمعه 20/سپتامبر/2024

افشاگری بن گویر درباره طرح خود برای احداث کنیسه یهودی در مسجد الاقصی

دوشنبه 26-آگوست-2024

وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه از طرح جنجالی خود برای احداث کنیسه یهودی در داخل مسجد مبارک الاقصی در قدس اشغالی پرده برداشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، «ایتمار بن گویر» مدعی شده است که قانون حقوق برابر برای مسلمانان و یهودیان در زمینه برپایی آیین های مذهبی در مسجد الاقصی در نظر گرفته است.  

این وزیر تندروی یهودی دو هفته قبل به همراه یک عضو دیگر دولت بنیامین نتانیاهو و نزدیک به 3 هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست وارد مسجد الاقصی شده بود که این اقدام وی با واکنش های گسترده ای مواجه شد.

بن گویر قبلا مدعی شده بود که به عنوان یک مرجع سیاسی تصمیم به صدور مجوز برپایی آیین های مذهبی یهودی در مسجد الاقصی گرفته است و این در حالی است که دولت راستگرا و تندروی صهیونیستی به ریاست نتانیاهو سعی داشت از چنین اقدامی خودداری کند؛ هر چند که شهرک نشینان صهیونیست بارها با ورود به مسجد الاقصی و هتک حرمت آن اقدام به برپایی آیین های مذهبی در آن کرده بودند و نظامیان صهیونیستی هیچ واکنشی به این اقدام آنها نشان نداده بودند.

این اظهارات بن گویر با مخالفت برخی وزرای دولت صهیونیستی مواجه شده بود و وزیر آموزش و پرورش این رژیم ضمن حمایت از ایده وی گفته بود:«هر گونه تغییری در وضعیت موجود در حرم مقدس باید به صورت حرفه ای و با بررسی معانی و تمامی تبعات آن صورت گیرد.»

لینک کوتاه:

کپی شد