جمعه 20/سپتامبر/2024

اصرار نتانیاهو بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا

سه‌شنبه 27-آگوست-2024

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر نخست وزیر این رژیم اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو بر آزادی اسرای اسرائیلی در غزه و ادامه اشغال محور فیلادلفیا مصمم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این شبکه افزود نتانیاهو در دیدار با خانواده‌های نظامیان اسیر زن اسرائیلی در غزه گفته به موضع نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیلی در رابطه با محور فیلادلفیا اهمیتی نمی‌دهد و بر خواسته خود در این زمینه اصرار دارد.
نتانیاهو تاکید کرد در صورتی که رژیم صهیونیستی اکنون از محور فیلادلفیا عقب‌نشینی کند، برای سیطره مجدد بر آن فشارهای زیادی بر این رژیم وارد خواهد شد.
شبکه مذکور همچنین اشاره کرد که یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با این خانواده‌ها گفته عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا نمی‌تواند یک مانع امنیتی باشد. 
دیدار نتانیاهو و گالانت با خانواده‌های نظامیان اسیر زن اسرائیلی به سبب اختلافات بین آن‌ها به طور جداگانه انجام شد.
در صورت اصرار بر اشغال محور فیلادلفیا، احتمال رسیدن به توافق کم است
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه تاکید کرد که در صورت اصرار بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا توسط ارتش، احتمال دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا زیاد نخواهد بود.
گفتنی است که اختلاف بر سر محور فیلادلفیا از جمله اصلی‌ترین موانع بر سر راه به نتیجه‌ رسیدن مذاکرات و امضای توافق آتش‌بس و مبادله اسرا است.
در حالی که فلسطینیان و مصر اصرار دارند که نیروهای اسرائیلی از محور فیلادلفیا، نتساریم و گذرگاه رفح عقب‌نشینی کنند، نتانیاهو همچنان بر اشغال این محورها اصرار دارد و تاکنون با مواضع خود مذاکرات را به شکست کشانده و همچنان در حال طولانی کردن جنگ است.

لینک کوتاه:

کپی شد