شنبه 21/سپتامبر/2024

اعتصاب سراسری در شهرهای کرانه باختری / فراخوان بسیج عمومی

سه‌شنبه 27-آگوست-2024

شهرهای طولکرم، بیت لحم و قلقیلیه در کرانه باختری اشغالی امروز سه شنبه در عزای شهادت شهدای 24 ساعت گذشته که در حملات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به شهادت رسیدند، در اعتصاب سراسری فرو رفتند و تمامی بخش های زندگی در آنها تعطیل شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع محلی کرانه باختری، این اعتصاب در شهر بیت لحم به نشانه اعتراض به حملات شهرک نشینان صهیونیست که باعث شهادت یک جوان فلسطینی به نام «خلیل سالم خلاوی» شد، صورت گرفت. کمیته هماهنگی گروه های فلسطینی در این شهر در فراخوان خود برای برگزاری اعتصاب، خواستار تعطیلی تمامی فعالیت ها به جز فعالیت های بخش بهداشت شده بود.

در همین راستا، گروه های ملی و اسلامی در شهر طولکرم نیز در عزای شهدای اردوگاه نور شمس که قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شده بودند، اعلام اعتصاب سراسری کرد. ارتش صهیونیستی شامگاه دیروز دوشنبه با بمباران این اردوگاه، 5 نفر از مبارزان فلسطینی را به شهادت رسانده بود.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز به نوبه خود برای برگزاری «روز خشم و بسیج عمومی در سراسر کرانه باختری» فراخوان داده و خواستار به آتش کشیدن نقاط درگیری با رژیم صهیونیستی شده بود.

جنبش حماس امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات ترور جدید رژیم صهیونیستی که شامگاه دوشنبه همزمان با اعلام تشدید عملیات های این رژیم در استان های کرانه باختری، منزلی در اردوگاه نور شمس در طولکرم را هدف قرار داد، نشانگر تداوم جنایات و کشتارهای این رژیم از غزه تا هر نقطه دیگری از وطن و تلاشی نافرجام برای ریشه کن کردن مقاومت است که با عملیات های پیشرفته خود ضربات سنگینی به این رژیم وارد کرده است.

این جنبش خاطر نشان کرد که این جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه سرزمین و ملت ما، باعث تامین امنیت و ثبات این رژیم نخواهد شد، بلکه زمین را زیر پای سربازان و شهرک نشینان آن به آتش خواهد کشید.

حماس تاکید کرد که این جنبش ضمن تسلیت شهادت پنج مبارز خود در اردوگاه نور شمس، اعلام می کند که خون پاک آنها هدر نخواهد رفت، بلکه انگیزه ای برای تشدید مقاومت و ادامه عملیات های قهرمانانه خواهد بود و تشدید تجاوزات ارتش صهیونیستی به استان‌های کرانه باختری، باعث افزایش شجاعت و عزم ما خواهد شد و جلوی گسترش مقاومت و خشم روزافزون در مناطق مختلف کرانه باختری قهرمان را نخواهد گرفت.

این جنبش در پایان بیانیه خود این پیام و فراخوان را خطاب به اقشار مختلف ملت فلسطین در کرانه باختری مطرح کرد که درگیری‌ها، رویارویی و مقابله خود با نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را در قالب نبرد طوفان الاقصی افزایش دهند و ضمن ایجاد ترس و وحشت در وجود آنها، پایه های امنیت رژیم جعلی آنها را به لرزه درآورند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد که تشدید جنایت های رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری، تصمیمی در راستای جنگ تمام عیار علیه ملت فلسطین است و استفاده رژیم اشغالگر قدس از پهپادها در جریان بمباران منزلی در اردوگاه نور الشمس و بستن مناطق گسترده ای از شمال کرانه باختری نشان داد که دشمن تصمیم گرفته است کانون عملیات های خود را از غزه به کرانه باختری منتقل کند.

این جنبش تاکید کرد که افزایش جنایت های وحشیانه و بی رحمانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر روی شکست های این رژیم در جبهه های غزه و جنوب لبنان است و اقشار مختلف ملت فلسطین باید در بسیج عمومی برای مقابله با طرح های کوچ اجباری و نسل کشی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مشارکت کنند.  

گفتنی است که رژیم صهیونیستی به موازات جنگ نسل کشی در نوار غزه که از تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است، حملات خود به شهرهای کرانه باختری اشغالی را هم شدت بخشیده است که این حملات منجر به شهادت بیش از 650 فلسطینی؛ از جمله 149 کودک و تخریب گسترده زیرساخت های شهرهای جنین، طولکرم و اردوگاه های آنها شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد