پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

نتانیاهو هیچ تصمیمی برای دستیابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا ندارد

سه‌شنبه 27-آگوست-2024

نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مانع پیش روی دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا است و مسئولان اسرائیلی بارها اذعان کرده‌اند که نتانیاهو همچنان در حال سنگ‌اندازی بر سر راه توافق است، زیرا رسیدن به توافق را به معنی انحلال دولت و پایان دوران سیاسی خود می‌داند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از برخی منابع امنیتی بیان کرد که نتانیاهو تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی را با طرحی که چند ماه قبل با آن مخالفت شده بود، به قاهره فرستاده است. 
این منابع تاکید کردند که نتانیاهو تیم مذاکره کننده اسرائیلی را مکلف نموده تا شروط و خواسته‌های مدنظر او را در رابطه با محور نتساریم در قاهره ارائه دهد.
به گفته این منابع، تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی طرح پیشنهادی نتانیاهو را نپذیرفته، اما او بر ارجاع آن به طرف‌های میانجی که به طور قاطع با آن مخالفت کردند، اصرار داشته است.
از طرف دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از یک منبع آگاه به مذاکرات تاکید کرد هر بار که یکی از بندهای اختلافی را حل و فصل می‌کنیم، نتانیاهو بندها و شروط جدیدی را اضافه می‌کند.

لینک کوتاه:

کپی شد