جمعه 20/سپتامبر/2024

بورل خواستار آتش بس انسانی در غزه برای واکسیناسیون فلج اطفال شد

سه‌شنبه 27-آگوست-2024

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش بس انسانی 3 روزه برای اجرای واکسیناسیون فلج اطفال در نوار غزه شد و تاکید کرد که گسترش سریع این بیماری جان کودکان غزه را که در نتیجه آوارگی و محرومیت و سوء تغذیه ضعیف شده اند، تهدید می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «جوزپ بورل» در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که آتش بس انسانی برای اجرای واکسیناسیون توسط سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در نوار غزه ضروری است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین یکشنبه گذشته از رسیدن واکسن های فلج اطفال خبر داده و خواستار اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی برای فراهم کردن زمینه واردات این واکسن ها به غزه شده بود.

«استفان دوگاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در تاریخ 23 آگوست جاری تاکید کرده بود که مشکلات نظافتی در غزه به خاطر مشکلات آب و فاضلاب به سطح بی سابقه ای رسیده است و پس از 25 سال بار دیگر یک مورد فلج اطفال در این منطقه مشاهده شده است.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت ۴۰۴۷۶نفر و زخمی شدن ۹۳۶۴۷نفر دیگر و نیز ناپدید شدن دهها هزار نفر شده است و این در حالی است که نزدیک به 2 میلیون نفر دیگر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. در کنار این آمارها، 70 درصد از منازل و زیرساخت های باریکه غزه هم به شدت تخریب شده اند و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه؛ به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران نفر را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد