جمعه 20/سپتامبر/2024

تصمیم بی سابقه رژیم صهیونیستی برای حمایت مالی از تعرض به مسجد الاقصی

سه‌شنبه 27-آگوست-2024

رادیو ارتش صهیونیستی از تصمیم بی سابقه دفتر نخست وزیری دولت صهیونیستی برای همکاری با وزارت میراث باستانی در زمینه حمایت مالی از برنامه های ورود منظم شهرک نشینان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، رادیو ارتش صهیونیستی خاطر نشان کرد که به موجب این تصمیم، دولت صهیونیستی 2 میلیون شکل از برنامه های ورود به مسجد الاقصی حمایت مالی خواهد کرد تا ضمن ساماندهی این برنامه ها، راهنمایان گردشگری را با آنها همراه کند تا مسجد الاقصی و صحن های آنرا به تاریخ یهود پیوند بدهند.

وزارت میراث باستانی رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که تصمیم اتخاذ شده باعث ساماندهی برنامه های ورود به مسجد الاقصی می شود و راهنمایان گردشگری تاریخ این محل و جایگاه قدسی آن نزد ملت یهود را برای شرکت کنندگان یهودی و گردشگران شرح خواهند داد.  

به گفته رادیو ارتش صهیونیستی، احتمال می رود که برنامه های ورود شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی با حمایت مالی دولت از هفته های آینده آغاز شود.

گفتنی است که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اخیرا از طرح خود برای احداث کنیسه یهودی در داخل مسجد مبارک الاقصی خبر داده و مدعی شده بود که قانون برای مسلمانان و یهودیان حق برابری در زمینه برپایی آیین های مذهبی در مسجد الاقصی در نظر گرفته است. بن گویر دو هفته پیش به همراه یکی دیگر از اعضای دولت نتانیاهو و نزدیک به 3 هزار نفر از شهرک نشینان صهیونیست وارد مسجد الاقصی شده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد