جمعه 20/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی مدعی آزادی یکی از اسرای خود در غزه شد

سه‌شنبه 27-آگوست-2024

یواو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که ارتش این رژیم توانسته یکی از اسرای اسرائیلی در غزه به اسم “فرحان القاضی” را آزاد کرده و به اراضی اشغالی بازگرداند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که نیروهای ارتش این اسیر اسرائیلی را از داخل تونلی در جنوب نوار غزه نجات دادند و او اکنون به بیمارستان سوروکا انتقال داده شده است تا معاینات پزشکی روی او انجام گیرد. 
دانیل هاگاری اظهار داشت که نمی‌توانیم اطلاعات مربوط به عملیات آزادسازی این اسیر را فاش کنیم. 
وی گفت تصمیم گیری در مورد محور فیلادلفیا بر عهده مقامات سیاسی خواهد بود. 
روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز مدعی شد این اسیر اسرائیلی توانسته از دست افرادی که از او در داخل تونلی در غزه محافظت می‌کردند، فرار کند سپس نظامیان اسرائیلی او را نجات دادند. 
هیئت امور اسرای اسرائیلی تاکید کرد که تنها راه امن بازگرداندن همه اسرا از غزه، امضای توافق مبادله اسرا است.
در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که این اسیر اسرائیلی توانسته از دست افرادی که در داخل تونل از او محافظت می‌کردند، فرار کند، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته این اسیر به تنهایی در داخل تونل بوده و و هیچ اسیر دیگری همراه او نبوده و کسی هم از او محافظت نمی‌کرد و نیروهای ارتش به طور ناگهانی توانستند او را پیدا کنند. 
خبرنگار شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که هیچ فردی همراه این اسیر اسرائیلی نبوده و ارتش به طور ناگهانی و غیرمنتظره او را پیدا کرده است. 
شبکه عبری زبان کان بیان کرد که با آزادی فرحان القاضی، هنوز ۱۰۸ اسرائیلی دیگر در غزه اسیر هستند.
لازم به ذکر است که این اسیر از اعراب بادیه‌نشین ساکن سرزمین‌های اشغالی است‌.

لینک کوتاه:

کپی شد