جمعه 20/سپتامبر/2024

گوترش خواستار توقف فوری حملات اشغالگران به کرانه باختری شد

پنج‌شنبه 29-آگوست-2024

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحولات اخیر کرانه باختری به شدت ابراز نگرانی کرد. این اظهارات در پی ادامه حملات گسترده رژیم صهیونیستی به شمال این منطقه و محاصره اردوگاه‌ها و در تهدید قرار گرفتن بیمارستان‌ها که می‌تواند به افزایش شمار شهدا منتهی شود انجام شده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین گوترش رژیم اشغالگر را به توقف فوری عملیات نظامی در شمال کرانه باختری و اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از غیرنظامیان در این منطقه دعوت کرده و خواستار پایبندی به قوانین حقوق بشر بین المللی شد، همچنانکه کشته شدن فلسطینان در جریان این حملات را محکوم کرد.
از ساعات ابتدایی روز چهارشنبه اشغالگران تجاوزات گسترده‌ای علیه مناطق و اردوگاه‌های شمالی کرانه باختری به ویژه جنین، طولکرم و طوباس آغاز کرده‌اند.
نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی فلسطینیان و منازل آنها را مورد حمله قرار داده و زیرساخت‌های اردوگاه‌ها را ویران کرده‌اند. در همین راستا کمال ابو الرب استاندار جنین تاکید کرد اشغالگران به کمیته ارتباطات استان اطلاع داده‌اند که قصد دارند بیمارستان دولتی جنین را مورد حمله قرار دهند.
در همین خصوص اورژانس طولکرم نیز اعلام کرد اشغالگران صهیونیست زیرساخت‌ها را برای جلوگیری از خدمت رسانی به غیرنظامیان و اردوگاه‌ها هدف قرار دادند.
از اولین ساعات ابتدایی آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی تمام گروه‌های مقاومت وارد درگیری‌های شدید با اشغالگران شده و عملیات‌های کمین علیه نظامیان اشغالگر اجرا نموده و به آنها تلفات وارد کردند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد