یکشنبه 22/سپتامبر/2024

آیا مردم نور شمس پس از پایان مهلت اشغالگران این اردوگاه را ترک کردند؟

پنج‌شنبه 29-آگوست-2024

مهلت تعیین شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به ساکنان اردوگاه نور شمس در شهر طولکرم در شمال کرانه باختری به پایان رسیده تا در نهایت ساکنان این منطقه به صورت داوطلبانه پس از دو شب محاصره خانه‌های خود را ترک کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیروهای اشغالگر صهیونیست به مرکز ارتباطات نظامی طرف فلسطینی تاکید کرد نیروهای نظامی حاضر در این اردوگاه به کسانی که قصد ترک این منطقه را دارند اجازه تردد آزاد خواهد داد.

نیرنگ خروج داوطلبانه
با وجود گذشت 4 ساعت از زمان تعیین شده از سوی ارتش و اطلاع رسانی‌های لازم اما ساکنان این اردوگاه در خانه‌های خود لحظات سختی را سپری می‌کنند.
اگر چه ارتش رژیم اشغالگر بیانیه تخلیه اردوگاه را تکذیب کرد اما مطصفی طقاطقه تاکید کرد مرکز ارتباطات فلسطین این مساله را اطلاع رسانی کرده است.
وی تاکید کرد قصد اشغالگران از حملات مکرر به اردوگاه نور شمس و طولکرم روشن است و با تبدیل کردن زندگی مردم این منطقه به جهنم و غیر قابل سکونت کردن اردوگاه‌ها به دنبال تخلیه این مناطق هستند.
طقاطقه افزود محاصره کامل اردوگاه نور شمس از بامداد چهارشنبه آغاز شده و در کارخانه کاشی المسلخ در دورترین نقطه اردوگاه ایست و بازرسی ایجاد شده است و از ورود آمبولانس و انتقال مجروحان جلوگیری می‌شود. آنها از این مرکز برای بازجویی استفاده کرده و افرادی که به آنجا منتقل شده‌اند اعلام کردند پس از انجام بازجویی به آنها اجازه بازگشت به اردوگاه داده نمی‌شود.
برخی ویدئوها حاکی از انتقال تعداد زیادی از شهروندان به این محل با خودروهای نظامی است چنانچه یک جوان فلسطینی در ویدئویی از بازجویی سخت به همراه ضرب و شتم و سرکوب خبر می‌دهد.
بر اساس اعلام استاندار طولکرم اشغالگران به گونه‌ای با اردوگاه‌ها برخورد می‌کنند که گویی خطری وجودی برای آنان است. وی گفت: هدف اسرائیل از این گونه اقدامات تبدیل شدن کرانه باختری به غزه است تا تمام زیرساخت‌های آن و مولفه‌های اساسی برای زندگی نابود شود.

مخالفت با ترک خانه‌ها
استانداری جنین تهدید رژیم اشغالگر برای ارائه مهلت جهت خروج از اردوگاه نور شمس را به نخست وزیر و وزارت امور خارجه فلسطین ابلاغ کرده و خواستار دخالت فوری برای توقف تجاوزات اشغالگران شده است.
امدادگر فلسطینی توفیق قنوح پس از محاصره 12 ساعت برای هماهنگی جهت انتقال برخی مجروحان و بیماران به بیمارستان تلاش کرده است اما تاکید دارد این حمله از جهت شدت عمل با کادر پزشکی و بیمارستان‌ها و مانع تراشی برای کادر امداد از دیگر حملات پیشین متفاوت است.
وی تاکید کرد: به عنوان یک جوان ساکن اردوگاه اعلام می‌کنم که مردم از خبر مهلت اسرائیلی‌ها برای ترک اردوگاه مطلع نشدند و این اقدام اشغالگران برای اخراج ساکنان است.
مردم اردوگاه نور شمس با یک عملیات وسیع نظامی مواجه هستند که حاکی از قصد اشغالگران برای اخراج آنان است اما اخبار واصله از اردوگاه بیانگر ایستادگی آنها و ماندن در خانه‌هایشان است.
این امدادگر فلسطینی افزود: اگر برای ما گذرگاه امنی هم فراهم شود مانند آنچه در غزه از آن سخن گفتند، ما از خانه‌ها خود خارج نمی‌شویم چرا که این به معنای عدم بازگشت است، این رفتنی نامعلوم و بی افق مشخص است که اسرائیل برای ما آماده کرده است.

فشار و ارعاب برای اخراج
سلیمان الزهیری عضو شورای خدمات مردمی اعلام کرد آنچه از مرکز ارتباط فلسطین از سوی ارتش رژیم اشغالگر واصل شد آن بود که به مردم به طور غیر مستقیم می‌گوید بدون اجبار خانه‌های خود را ترک کنید اما آنچه در اردوگاه شاهد هستیم فشار به افراد برای مجبور ساختن آنها به ترک خانه‌هایشان است.
مجبور کردن افراد بازداشت شده به ترک اردوگاه به معنای اخراج آنان است به ویژه اگر عملیات نظامی چند روز ادامه پیدا کند و ظاهراً اشغالگران همین قصد را دارند.
وی در این خصوص گفت: ارتش گذرگاهی برای افرادی که تمایل دارند باز کرد و از سوی دیگر از طریق منابع امنیتی بر ضرورت خروج انحصاری افراد متمایل از این گذرگاه خبر می‌دهد و این شبیه آماده سازی مردم برای اخراج است مانند همان اقدامی که در غزه انجام شد و مردم از طریق نقاط تعیین شده توسط آنها آواره ‌شدند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد