جمعه 20/سپتامبر/2024

وال استریت ژورنال از خطرات استراتژیک حمله به کرانه باختری خبر داد

جمعه 30-آگوست-2024

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد حمله نظامی رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نشان دهنده میزان پیچیدگی شرایط وخیم اراضی فلسطینی است که ماموریت‌های بیشتری برای ارتش فرسوده رژیم صهیونیستی در پی داشته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه افزود حمله به کرانه باختری حاکی از خطرات باز شدن جبهه سوم در برابر ارتشی است که در جنگ غزه و تنش‌های جبهه شمالی در حدود 11 ماه گذشته دچار فرسایش شده است.
این روزنامه به نقل از مسئولان و تحلیلگران صهیونیست اعلام کرد: جنگ مجدد در کرانه باختری شبح نبرد طولانی مدت در چندین جبهه را افزایش داده است.
آنان تاکید دارند عملیات کنونی در کرانه باختری خطرات استراتژیکی برای رژیم اشغالگر داشته و ارتش نیز اتکای زیادی به نیروهای احتیاط دارد که به فرسوده شدن آنها به دلیل ورود به طولانی‌ترین جنگ در دهه‌ها گذشته اعتراف دارد.
در همین رابطه گای آفیاد پژوهشگر امور فلسطین و افسر سابق ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: ارتش امروز فرسوده شده و در نهایت ما با گروه‌های بسیار محدودی از نیروهای احتیاط مواجه هستیم که سنگینی جنگ را بر دوش می‌کشند، آنان همان افرادی هستند که همیشه در جبهه‌های جنگ حضور دارند.
این روزنامه آمریکایی اعلام کرد سال‌های اخیر شاهد افزایش گروه‌های مسلح جدید در کرانه باختری بوده است که جوانان وارد آنها می‌شوند که دولت رژیم صهیونیستی نیز مجبور است برای فشار به این گروه‌ها از نیروهای نظامی استفاده کند.

 

لینک کوتاه:

کپی شد