جمعه 20/سپتامبر/2024

بایدن: نتانیاهو تلاش کافی برای دستیابی به توافق انجام نمی دهد

سه‌شنبه 3-سپتامبر-2024

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش کافی برای دستیابی به توافق مبادله اسرا و آزادی صهیونیست های اسیر در دست جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در غزه انجام نمی دهد و واشنگتن به ارائه پیشنهاد نهایی به طرف های مذاکره کننده نزدیک شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، «جو بایدن» در گفتگو با خبرنگاران در کاخ سفید تصریح کرد که نتانیاهو تلاش کافی برای دستیابی به توافق آزادی اسرای صهیونیست انجام نمی دهد.

اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات بایدن اعلام کرد که باید جنبش حماس تحت فشار قرار گیرد و نه اسرائیل؛ به ویژه پس از آنکه اسرای صهیونیست کشته شده اند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر قدس تاکید کرد که «الان پس از کشته شدن این گروگان ها، از ما خواسته می شود که جدیت نشان دهیم؟ از ما خواسته می شود که امتیاز دهیم؟ پیام این خواسته ها برای حماس چیست؟ پیام این است که شمار بیشتری از گروگان ها را بکشید.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد که «به نظر نمی رسد باید یا هر کس دیگری که در تحقق صلح جدی باشد، از اسرائیل بخواهد امتیازات بیشتری بدهد، ما عملا امتیاز داده ایم و این حماس است که باید امتیازدهی کند.»

لینک کوتاه:

کپی شد