جمعه 20/سپتامبر/2024

الحیه: توافقی را که به حضور اشغالگران در غزه مشروعیت ببخشد، نمی‌پذیریم

جمعه 6-سپتامبر-2024

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس و رئیس تیم مذاکره کننده این جنبش تاکید کرد که جنبش متبوعش نیازی به طرح‌های جدید در مورد آتش بس در غزه و مبادله اسرا ندارد، بلکه آنچه لازم است ملزم نمودن رژیم اشغالگر به توافقات صورت گرفته است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل الحیه امروز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت همه دنیا فهمیده که چه کسی مذاکرات را به بن‌بست کشانده و در تلاش برای ممانعت از رسیدن به توافق از طریق ارتکاب جنایات و ارائه شروط جدید است.
الحیه تصریح کرد که شکست سیاست تشدید حملات نظامی دشمن برای آزادسازی اسرا ثابت شده و بر اثر آن شماری از اسرا جان خود را از دست دادند.
وی بار دیگر بر پایبندی جنبش متبوعش به شروط خود تاکید کرد و گفت هرگز اجازه امضای هیچ توافقی را که منجر به پایمال شدن حق ملت فلسطین یا مشروعیت بخشی به حضور دشمن اشغالگر در غزه یا ایجاد قید و بندهایی برای بازگشت فلسطینیان به خانه‌های خود در غزه شود، نخواهیم داد.
این رهبر حماس تاکید کرد که اگر دولت آمریکا برای رسیدن به توافق جدیت دارد، باید از حمایت‌های کورکورانه و نامحدود خود از دولت نتانیاهو دست بکشد.
خلیل الحیه با اشاره به تعلل و فریبکاری‌های نتانیاهو، بار دیگر بر پایبندی جنبش متبوعش به توافقات صورت گرفته در دوم جولای گذشته بعد از اعلام طرح آتش‌بس بایدن در اواخر ماه می و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت تاکید کرد و گفت هر توافقی باید متضمن توقف کامل جنگ علیه ملت فلسطین، عقب‌نشینی کامل نیروهای اشغالگر از غزه از جمله محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح و بازگشت آزادانه و بدون محدودیت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود باشد.

لینک کوتاه:

کپی شد