پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

اسیر آزاد شده اسرائیلی: نتانیاهو هیچ شناختی از تونل‌های حماس ندارد

شنبه 7-سپتامبر-2024

منابع عبری زبان اعلام کردند که “عدینا موشه” اسیر اسرائیلی در غزه که در نوامبر گذشته در چارچوب توافق مبادله اسرا با حماس آزاد شد، شامگاه امروز شنبه طی سخنانی برای اولین بار تاکید کرد که نتانیاهو دروغ می‌گوید و هیچ شناختی از تونل‌های حماس ندارد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اسیر سابق اسرائیلی گفت: نتانیاهو و ارتش او دروغ می‌گویند و چیزی از تونل‌های حماس در غزه نمی‌دانند و زمانی که من آزاد شدم (در ماه نوامبر گذشته) مستقیما یک بازپرس شاباک را نزد من فرستادند و از من خواستند که در مورد تونل‌های حماس، شاخه‌های آن و اماکن وجود این تونل‌ها برایشان توضیح دهم و فهمیدم که سرویس‌های امنیتی اسرائیلی هیچ اطلاعاتی در مورد این تونل‌ها ندارند.
وی افزود: روز بعد هم یک مهندس شاباک را نزد من فرستادند و او از من خواست همه چیز را برایش ترسیم کنم، حتی شکل تلفن همراه و سیم‌کشی‌ها و فهمیدم که نتنیاهو دروغ می‌گوید و هیچ چیزی در مورد تونل‌های حماس و و اینکه این جنبش چگونه اسرائیلی‌ها را به اسارت می‌گیرد، نمی‌داند.
عدینه موشه تصریح کرد که به بازپس شاباک گفته تونل‌های حماس عبارت است از یک پیچ و خم زیرزمینی عظیم و در آن چیزهایی وجود دارد که به ذهن کسی خطور نمی‌کند.

لینک کوتاه:

کپی شد