سه شنبه 24/سپتامبر/2024

شهادت 61 فلسطینی دیگر طی 48 ساعت گذشته/شمار شهدا به 40939 نفر رسید

شنبه 7-سپتامبر-2024

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی در 48 ساعت گذشته 4 قتل عام دیگر را علیه شهروندان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است که در نتیجه آن دست کم 61 نفر شهید و 162 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این وزارتخانه خاطر نشان کرد که با شهادت و زخمی شدن این افراد، شمار شهدای جنگ غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 40939 نفر و شمار مجروحان به 94616 نفر رسید که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

این در حالی است که هنوز بیش از 10 هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند و نیروهای امداد و نجات فلسطین به خاطر شدت حملات رژیم صهیونیستی امکان دسترسی به این افراد و بیرون کشیدن اجساد آنها از زیر آوارها را ندارند.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت و زخمی و ناپدید شدن دهها هزار نفر و نیز آوارگی و کوچ نزدیک به 2 میلیون نفر دیگر از خانه و کاشانه خود شده است. در کنار این آمارها، 70 درصد از منازل و زیرساخت های باریکه غزه هم به شدت تخریب شده اند و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه؛ به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران نفر را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد