جمعه 20/سپتامبر/2024

بن گویر و اسموتریچ در کرانه باختری جنگ افروزی می کنند

یکشنبه 8-سپتامبر-2024

افسران ارشد ارتش صهیونیستی اعلام کردند که «مقامات سیاسی از تشدید درگیری ها در کرانه باختری حمایت می کنند» و «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی سعی دارند آتش جنگ را در منطقه شعله ور کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت أحرونوت» امروز یکشنبه به نقل از افسران ارشد ارتش این رژیم تاکید کرد که بن گویر و اسموتریچ «عامل مستقیم» تشدید مقاومت در کرانه باختری هستند و ارتش تلاش می کند جلوی مشارکت کامل اهالی کرانه باختری در عملیات های مقاومتی و تبدیل این عملیات های تحت رهبری گردان های جنین، طولکرم و طوباس به انتفاضه فراگیر را بگیرد.

به گفته این افسران، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد است که بی کار شدن اکثریت جوانان فلسطینی ساکن کرانه باختری به دلیل ناتوانی از کار در اراضی اشغالی سال 1948 فلسطین، یکی از دلایل افزایش عملیات های مقاومتی و تشدید نگرانی ها نسبت به حمله دسته جمعی فلسطینیان به شهرک های صهیونیست نشین نزدیک محل سکونت شان شده است.

یدیعوت همچنین به نقل از فرماندهان نظامی ارتش ارتش صهیونیستی اعلام کرده است که ارتش به خاطر نداشتن فضای خالی در زندان ها از بازداشت فلسطینیان بنا به درخواست سازمان اطلاعات و امنیت داخلی «شاباک» در سراسر کرانه باختری خودداری می کند.

افسران کارکشته ارتش صهیونیستی همچنین تاکید کرده اند که «رفتار بن گویر در ورود به مسجد الاقصی و تشویق به برگزاری آیین های تلمودی در آن، تا حد زیادی باعث افزایش خشم فلسطینیان و تشدید اوضاع شده است.»

یدیعوت أحرونوت همچنین فاش کرده است که یأس و ناامیدی نسبت به تصمیم مراجع سیاسی برای حل و فصل اوضاع کنونی، ممکن است بسیاری از افسران ارشد ارتش را به فکر بازنشستگی و ترک کار بیاندازد.

گفتنی است که ارتش و شهرک نشینان صهیونیست به موازات جنگ نسل کشی در نوار غزه که از تاریخ 7 اکتبر 2023 آغاز شده است، تجاوزات گسترده ای را به کرانه باختری آغاز کرده اند که منجر به شهادت 692 فلسطینی و زخمی شدن 5700 نفر دیگر شده است و علاوه بر این بیش از 10 هزار و 400 نفر هم بازداشت شده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد