پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

327 مورد تجاوز اشغالگران به آزادی‌های رسانه‌ای از ابتدای سال 2024

پنج‌شنبه 12-سپتامبر-2024

بر اساس اعلام مرکز فلسطینی توسعه آزادی‌های رسانه‌ای «مدی» کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و نوار غزه در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی شاهد 327 مورد تجاوز رژیم صهیونیستی به آزادی رسانه‌ها بوده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین مرکز «مدی» از افزایش زیاد تجاوزات اشغالگران به آزادی‌های رسانه‌ای در نیمه ابتدایی سال 2024 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی خبر داده و بر رشد 40 درصدی آن تاکید کرد.
این مرکز فلسطینی اعلام کرد دلیل اصلی این پدیده افزایش شدید جنایات ارتکابی نیروهای رژیم صهیونیستی علیه آزادی‌های رسانه‌ای است که از ابتدای نسل کشی علیه نوار غزه به ویژه خبرنگاران در دستور کار قرار گرفته است.
در ادامه این گزارش آمده است در 6 ماه ابتدایی سال جاری میلادی 318 مورد از این تجاوزات ثبت شده رخ داده که 97 درصد از مجموع آنها به شمار می‌رود. از این میزان 217 مورد مربوط به کرانه باختری و 101 مورد در نوار غزه رخ داده است. علاوه بر آن در این مدت 47 خبرنگار نیز به شهادت رسیده‌اند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است این تجاوزات در 17 نوع مختلف اتفاق افتاده که خطرناک‌ترین آنها کشته شدن خبرنگاران بوده و که در 6 ماهه اول سال جاری میلادی افزایش زیادی داشته است.
مرکز «مدی» اعلام کرد هدف از جنایات علیه خبرنگاران ترساندن و دور کردن آنها از میدان بوده که بیشتر آنها با دستور و تحت نظارات عالی‌ترین مقامات رژیم صهیونیستی رخ داده است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد