پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

22500 فلسطینی غزه جراحاتی دارند که به شدت زندگی آنها را تغییر می‌دهد

جمعه 13-سپتامبر-2024

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد بیش از 22500 فلسطینی نوار غزه در جریان حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه دچار مجروحیت‌هایی شده‌اند که زندگی آنها را تغییر داده است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این سازمان اعلام کرد: بیش از 22500 نفر که یک چهارم مجروحان غزه از ابتدای جنگ را شامل می‌شود از جراحاتی رنج می‌برند که زندگی آنها را تغییر داده و از هم اکنون تا چند سال آینده نیازمند دریافت خدمات توانبخشی هستند.
این سازمان بین المللی در بیانیه‌ای افزود: این جراحات شامل مجروحیت‌های شدید در اندام، قطع اندام، آسیب به نخاع، صدمات مغزی و سوختگی‌های شدید می‌شود.
ریچارد پیپرکورن نماینده این سازمان بین المللی در اراضی فلسطین اشغالی تاکید کرد: نیازمندی‌ها برای توانبخشی در حالی افزایش یافته که زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در نوار غزه به طور گسترده ویران شده است.
وی افزود: خدمات توانبخشی به شدت مختل شده و مراقبت‌های تخصصی برای صدمات و جراحات پیچیده وجود ندارد و همین مساله زندگی تعداد زیادی از مجروحان را در خطر قرار داده است.
این مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: حمایت فوری و بلند مدت برای پاسخگویی به نیازهای توانبخشی در نوار غزه امری ضروری است.
در بخش دیگری از بیانیه این سازمان بین المللی آمده است: خدماتی مانند مراقبت از زخم‌ها، فیزیوتراپی، روان درمانی یا وجود ندارند و یا دسترسی به آنها محدود است و چنین شرایطی می‌تواند هزاران نفر را در خطر ناتوانی‌های بیشتر و یا حتی مرگ قرار دهد.
در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: تنها یک مرکز توانبخشی در غزه وجود دارد که در متجمع درمانی ناصر و تحت حمایت سازمان بهداشت جهانی قرار دارد اما از دسامبر 2023 به دلیل فقدان کمک و کادر پزشکی غیر قابل استفاده شده و از فوریه 2024 در پی بمباران‌های مکرر در معرض خسارات‌های شدیدی قرار گرفته است.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی همچنان 17 بیمارستان از مجموع 36 بیمارستان نوار غزه به طور محدود در حال خدمات رسانی هستند و بیشتر آنها خدمات اولیه پزشکی و خدمات اجتماعی ارائه می‌کنند و دلیل آن فقدان امنیت، حملات مکرر رژیم صهیونیستی و دستورات مکرر تخلیه صادر شده از سوی مقامات این رژیم است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد