جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت 5 فلسطینی در بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان در غزه

شنبه 14-سپتامبر-2024

سازمان امداد و نجات فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در اثر بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان در جنوب شرق غزه، 5 فلسطینی از جمله 2 کودک و یک خانم شهید شدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «محمود بصل» سخنگوی سازمان امداد و نجات فلسطین با صدور بیانیه ای در کانال تلگرامی این سازمان خاط رنشان کرد که در اثر بمباران مدرسه «شهدای زیتون» در محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه 5 نفر از جمله 2 کودک و یک خانم شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.»

ارتش صهیونیستی هم با صدور بیانیه ای در کانال تلگرامی خود بمباران این مدرسه را تایید کرد و مدعی شد که هدف از این بمباران حمله به «گروهی از خرابکاران (منظور مبارزان مقاومت) بود که در داخل مرکز فرماندهی و کنترل کار می کردند. این محل قبلا به عنوان مدرسه شهدای الزیتون در شهر غزه فعالیت می کرد.»

شهروندان فلسطینی از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با مشکل آوارگی مکرر مواجه هستند؛ به طوری که ارتش صهیونیستی به اهالی مناطق و محله های مسکونی دستور تخلیه برخی مناطق به منظور آماده شدن آنها برای بمباران و تخریب و پیشروی را می دهد.

فلسطینی ها در جریان این کوچ و آوارگی مجبور می شوند به مدارس یا منازل نزدیکان و آشنایان شان پناه ببرند و برخی از آنها چادرهایی در خیابان ها و مدارس یا مکان های دیگر مانند زندان ها و شهربازی ها برپا می کنند و در شرایط سخت ناشی از عدم دسترسی به آب و غذای کافی و شیوع بیماری ها زندگی می کنند.

بر اساس اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه، شمار آوارگان در داخل این منطقه از آغاز جنگ فعلی نزدیک به 2 میلیون نفر از کل 2 میلیون و 300 هزار فلسطینی ساکن نوار غزه بوده است.

رژیم صهیونیستی طی ماه های گذشته بسیاری از مدارس محل اسکان آوارگان فلسطینی را هدف قرار داده است و جنایت های متعددی علیه شهروندان فلسطینی ساکن آنها و به ویژه زنان و کودکان مرتکب شده است.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا از 7 اکتبر گذشته به جنگ ویرانگر خود علیه نوار غزه ادامه می دهد که این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 136 هزار فلسطینی شده است که اکثر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند و بیش از 10 هزار نفر هم ناپدید شده اند. علاوه بر این، حملات ارتش صهیونیستی خرابی های گسترده ای در نوار غزه به بار آورده است و قحطی و گرسنگی مرگباری سراسر این منطقه را فرا گرفته است.

لینک کوتاه:

کپی شد