جمعه 20/سپتامبر/2024

حذف گزارش دروغین یک روزنامه انگلیسی درباره سنوار

یکشنبه 15-سپتامبر-2024

روزنامه انگلیسی «جویش کرونیکل» گزارش اخیر خود درباره یک سند جعلی مربوط به «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» را حذف و از خوانندگان خود معذرت خواهی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع انگلیسی، این روزنامه اخیرا با انتشار گزارشی از یک سند که مدعی شده بود مربوط به یحیی سنوار است، اعلام کرده بود که وی قصد دارد به همراه برخی اسرای صهیونیست از طریق جاده فیلادلفیا به خارج از غزه فرار کند. انتشار این سند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود از آن استفاده کرده بود، سر و صدای زیادی در رژیم صهیونیستی بر پا کرد.

روزنامه جویش کرونیکل روز جمعه گذشته با انتشار بیانیه ای بر روی پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که «تحقیقات مفصلی» درباره یکی از نویسندگان خود به نام «الون پری»؛ از جمله زندگی نامه، ادعایش درباره خدمت به عنوان کماندو در قالب عملیات آزادی گروگان های صهیونیستی دستگیر شده توسط فدایی ها در سال 1976 که به عملیات «انتبه» معروف است، و همکاری 15 ساله به عنوان استاد با دانشگاه تل آویو انجام داده است. این روزنامه خاطر نشان کرده است که «با وجود اینکه می دانیم که وی در نیروهای دفاعی اسرائیل (ارتش صهیونیستی) خدمت کرده است، اما برخی ادعاهای وی را قبول نداریم و از همین رو، نوشته های وی را از پایگاه اینترنتی خود حذف و هر گونه ارتباط مان را با او قطع کردیم.»

جویش کرونیکل ضمن ابراز تأسف شدید از اتفاقات روی داده و معذرت خواهی از خوانندگان وفادار خود، اعلام کرد که در ساز و کار خود بازنگری کرده است تا جلوی تکرار چنین اقداماتی را بگیرد.

این روزنامه قبلا گزارشی به قلم پری منتشر کرده و مدعی شده بود که به سندی از نوار غزه دست یافته است که نشان می دهد سنوار قصد داشت به همراه برخی اسرای صهیونیست از طریق جاده فیلادلفیا به خارج از غزه و از آنجا به ایران فرار کند. اما ارتش صهیونیستی از وجود چنین سندی اظهار بی اطلاعاتی کرد و گفت: اطلاعات موجود در این سند مشابه مطالبی است که نتانیاهو در کنفرانس مطبوعاتی خود بیان کرده بود و حتی روزنامه صهیونیستی «اورشلیم پست» هم آنها را اطلاعاتی دروغین توصیف کرد که با هدف فریب دیگران بیان شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد