جمعه 20/سپتامبر/2024

شهادت 20 فلسطینی دیگر در غزه/شمار شهدا به 41226 نفر رسید

دوشنبه 16-سپتامبر-2024

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 3 قتل عام دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است که در نتیجه آن دست کم 20 نفر شهید و 76 نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین،این وزارتخانه خاطر نشان کرد که با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 41226 نفر و شمار مجروحان نیز به ۹۵413 نفر افزایش یافت.

این در حالی است که هنوز بیش از 10 هزار نفر در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند و نیروهای امداد و نجات فلسطین به خاطر شدت حملات رژیم صهیونیستی امکان دسترسی به این افراد و بیرون کشیدن اجساد آنها از زیر آوارها را ندارند.

گفتنی است که ارتش صهیونیستی از تاریخ 7 اکتبر گذشته جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهادت و زخمی و ناپدید شدن دهها هزار نفر و نیز آوارگی و کوچ نزدیک به 2 میلیون نفر دیگر از خانه و کاشانه خود شده است. در کنار این آمارها، 70 درصد از منازل و زیرساخت های باریکه غزه هم به شدت تخریب شده اند و محاصره شدید و بحران انسانی و گرسنگی بی سابقه؛ به ویژه در غزه و شمال آن جان هزاران نفر را تهدید می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد