جمعه 20/سپتامبر/2024

حمله سایبری عامل انفجار دستگاه های ارتباطی در جنوب لبنان بود

سه‌شنبه 17-سپتامبر-2024

منابع لبنانی اعلام کردند که دلیل انفجار گسترده دستگاه های ارتباطی سیار در جنوب لبنان و به ویژه ضاحیه جنوبی بیروت، حمله سایبری و هک دستگاه های ارتباطی پیجر ویژه نیروهای حزب الله بوده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع آگاه در حزب الله لبنان اعلام کرد هک دستگاه‌های ارتباطاتی پیجر ویژه نیروهای حزب‌الله و منفجر شدن آن علت حادثه بیروت بوده است.

منابع لبنانی اعلام کردند که انفجارها به صورت همزمان و گاهی به طور پیاپی و در مناطق مختلف لبنان رخ داده است و در اثر آن صدها نفر زخمی شده اند. به دنبال این حادثه تمامی بیمارستان‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

وزارت بهداشت لبنان از تمامی افرادی که دستگاه ارتباطی «پیجر» دارند خواسته تا فورا آن‌ها را از خود دور کنند. این انفجارها در ضاهیه جنوبی بیروت، منطقه بقاع و جنوب لبنان اتفاق افتاده است.

این وزارتخانه در بیانیه ای دیگر اعلام کرد که در بمباران شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی 3 لبنانی شهید و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی هنوز مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است و دفتر نخست وزیری بنیامین نتانیاهو به تمامی وزرا دستور داده است که از گفتگو با رسانه ها درباره این انفجارها خودداری کنند. دفتر نتانیاهو همچنین اظهارات «توباز لوک» را که رسانه های صهیونیستی او را مشاور نتانیاهو معرفی کرده اند، تایید نکرد. وی در توئیتی اسرائیل را مسئول این اتفاقات دانسته بود، اما بعدا توئیت خود را حذف کرد. دفتر نتانیاهو در این باره اعلام کرد که «توباز لوک از چندین ماه پیش دیگر سخنگوی نخست وزیر نیست و در جمع مشاوران نزدیک وی هم حضور ندارد.»

لینک کوتاه:

کپی شد