پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

نیویورک تایمز: حمله الکترونیک علیه لبنان دستاورد استراتژیک نداشته است

پنج‌شنبه 19-سپتامبر-2024

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی تحلیلگران اعلام کرد حمله الکترونیک رژیم صهیونیستی علیه لبنان با هدف قرار دادن دستگاه‌های پیجر هدف استراتژیک مشخصی را محقق نکرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین تحلیلگران به این روزنامه اعلام کردند این حمله دستاورد استراتژیک روشنی نداشته زیرا توازن نظامی در مرزهای شمالی اراضی اشغالی را تغییر نداد زیرا عملیات‌ها مانند آغاز درگیری‌ها میان اشغالگران و حزب الله در 8 اکتبر همچنان ادامه دارد.
این روزنامه افزود این تجاوز به مثابه قدرت نمایی رژیم صهیونیستی در عرصه فناوری بوده اما نتوانسته ناامیدی موجود در میان صهیونیست‌ها را تغییر دهد، این احساس همچنان وجود دارد که حزب الله هنور در مرزهای شمالی حضور داشته و از بازگشت هزاران صهیونیست به این مناطق جلوگیری کرده است.
در همین رابطه میری ایسن افسر ارشد سابق اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی بر عدم تاثیرگذاری حمله الکترونیکی این رژیم بر فعالیت‌های حزب الله تاکید کرده و افزود: هیچ یک از عناصر حزب الله به دلیل این عملیات جابجا نشده است و استقرار نیروها مانند گذشته ادامه دارد، لذا اینکه اسرائیل در عرصه‌های مختلف از قدرت زیادی برخوردار است لزوماً امری استراتژیک به شمار نمی‌رود.
لازم به ذکر است حزب الله در پی این عملیات بر واکنش به آن از طریق «قصاص عادلانه از جایی که انتظار آن می‌رود و یا جایی که دشمن انتظار آن را ندارد» تاکید کرد و ادامه عملیات‌های نظامی در حمایت از مقاومت در نوار غزه را خاطر نشان کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد