پنج شنبه 19/سپتامبر/2024

استقبال حماس از تصویب قطعنامه سازمان ملل در حمایت از مردم فلسطین

پنج‌شنبه 19-سپتامبر-2024

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که خواستار پایان دادن به اشغالگری غیر قانونی در اراضی اشغالی است استقبال کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین و تاکیدی بر میزان انزوایی است که اشغالگران صهیونیست در آن به سر می‌برند.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصویب این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاکی از اراده بین المللی در حمایت از ملت فلسطین و حقوق مشروع آنان است.

در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: تصویب این قطعنامه بیانگر همراهی بین المللی با مبارزات مردم فلسطین و تلاش آنان برای دستیابی به آزادی و استقلال است.

حماس در ادامه ضمن تشکر از کشورهایی که به این قطعنامه رای موافق دادند از آنها خواست اقدامات بیشتری برای انزوای هر چه بیشتر رژیم جنایتکار صهیونیستی انجام داده و فشارها به منظور توقف جنایات آن را افزایش دهند.

لازم به ذکر است مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط نماینده فلسطین در این سازمان را به رای گذاشته و با موافقت 124 کشور در مقابل 14 رای مخالف به تصویب رسید.

این قطعنامه که خواستار خروج نیروهای اشغالگر صهیونیستی از اراضی اشغالی فلسطین بر اساس قوانین بین المللی در 12 ماه است حاکی از حمایت گسترده از مطالبات مردم فلسطین در سطح بین المللی است.

لینک کوتاه:

کپی شد