جمعه 20/سپتامبر/2024

ای بی سی نیوز: اسرائیل در تولید پیجرهای انفجاری لبنان دست داشته است

جمعه 20-سپتامبر-2024

شبکه ای بی سی نیوز آمریکا به نقل از یک منبع اطلاعاتی این کشور اعلام کرد رژیم صهیونیستی در ساخت پیجرهای منفجر شده در لبنان دست داشته و افزود چنین نفوذی نیازمند حداقل 15 سال برنامه ریزی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این منبع اطلاعاتی تاکید کرد برنامه ریزی برای این حمله شامل شرکت‌های جعلی شده که با افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی همکاری دارند، علاوه بر آنکه شرکت‌هایی در این روند وجود دارند که نمی‌دانند این دستگاه‌ها برای چه کسانی ساخته می‌شوند.
روزنامه نیویورک تایمز آمریکا اولین رسانه‌ای بود که اعلام کرد رژیم صهیونیستی این عملیات را از طریق فعال سازی مواد منفجره جاسازی شده در دستگاه‌های پیجر ساخته شده در تایوان انجام داده که وارد لبنان شده است. این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد آنها از این عملیات اطلاع داشته و کار گذاشتن مواد منفجره در این دستگاه‌ها که حزب الله به شرکت گولد آپولو سفارش داده در تایوان و پیش ورود به لبنان انجام شده است.
این رسانه آمریکایی در بیان جزئیات این عملیات افزود ساعت 3:30 عصر پیجرها پیامی را دریافت کردند که ظاهراً از فرماندهی حزب الله بوده است اما بر اساس اعلام دو مسئول آمریکایی این پیام آلوده بوده و باعث فعال شدن مواد منفجره شده است. به گفته 3 مقام مسئول آمریکایی این دستگاه‌ها طوری برنامه ریزی شده بودند که پیش از انفجار چند ثانیه بوق ممتد منتشر کرده‌اند.

لینک کوتاه:

کپی شد