دوشنبه 23/سپتامبر/2024

تعطیلی مدارس و دانشگاه های لبنان برای اسکان آوارگان

دوشنبه 23-سپتامبر-2024

وزارت آموزش و پرورش لبنان از تعطیلی مدارس و دانشگاه های سراسر این کشور و بازگشایی درهای موسسات آموزشی به روی آوارگان بمباران های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان خبر داد که از 8 اکتبر 2023 آغاز شده بود و طی روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع لبنانی، «عباس حلبی» وزیر آموزش و پرورش لبنان امروز دوشنبه خاطر نشان کرد که تصمیم به تعطیلی دو روزه مدارس جنوب این کشور همزمان با آواره شدن هزاران نفر از شهروندان لبنانی از خانه و کاشانه خود گرفته است.

این در حالی است که مناطق جنوب لبنان شاهد آوارگی شمار زیادی از شهروندان؛ به ویژه در شهر صور و حرکت آنها به سمت صیدا پس از بمباران های بی رحمانه روزهای گذشته هستند.  

گزارش ها حاکی از این است که خیابان های اصلی شهر صیدا و جاده های منتهی به آن شاهد هجوم شدید شهروندان به خاطر تحولات جنگی روزهای اخیر و بمباران های خونین شهرک ها و روستاهای جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی هستند.

گفتنی است که وزارت بهداشت لبنان از شهادت 274 نفر و زخمی شدن بیش از 1000 نفر دیگر در اثر بمباران های بی رحمانه امروز دوشنبه رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان خبر داد. جنگنده های رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در چندین نوبت شهرها و شهرک های واقع در جنوب لبنان را به شکل گسترده ای بمباران کردند که در اثر آن 274 نفر شهید و بیش از 1000 نفر دیگر زخمی شدند.

لینک کوتاه:

کپی شد